کد خبر ۳۱۸۸۲ انتشار : ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مسلمانان نبوده است / آمریکا به دنبال تغییر محتوای انقلاب اسلامی است

امام جمعه قم با بیان این که آمریکا هیچ گاه خیرخواه اسلام و امت اسلامی نیست، گفت: هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است و خیر و نفعی در آن نیست، پیشرفت و عزت ملت ایران و حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به استقلال فکری، خودباوری و عمل به ارزش های اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که افراد کوتاه فکر و پر مدعی و تهی از باورهای صحیح تصور می کنند با مسلمان شدن خود خدمتی به خداوند و رسول او می کنند، گفت: اگر کسی واقعا ایمان آورده باشد باید بفهمد که خدا و رسول هستند که بر او منت دارند و وی را به راه راست هدایت کردند.

وی افزود: امروزه نیز مسلمانانی وجود دارند که بی ریشه و بدون دلیل مسلمان شدند و در مواقع حساس به دلیل این که حاجتشان برآورده نمی شود اسلام را کنار می گذارند، حتی کسانی به دفع ضرر یا جلب منفت خود را انقلابی معرفی می کنند اما زمانی که اهداف خود نمی رسند یا منافع خود را در ضد انقلابی بودن می بینند از انقلاب رویگردان می شوند که این مسأله نشان دهنده بی دینی است.

امام جمعه قم در خطبه دوم روز بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت شهید فهمیده را یادآور شد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار با نثار خون خود بر مظلومیت نظام مهر تأیید زد؛ همچنین دهم آبان سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و روز پندافند غیر عامل را نیز گرامی می داریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز 13 آبان ادامه داد: در این روز سه مناسبت وجود دارد، نخستین مناسبت 13 آبان سال 43 سالروز تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه به دلیل اعتراض ایشان علیه قانون کاپیتولاسیون است، همچنین این روز سالگرد کشتار دانش آموزان و دانشجویان در سال 57 توسط مزدوران رژیم پهلوی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است، ابراز داشت: حضرت امام(ره) از این حرکت به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، قدر مشترک این سه مناسب در 13 آبان مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود 13 آبان باید توسط همه اصناف به عنوان یک روز ملی پاس داشته شود، باید روحیه استکبار ستیزی ملت ایران به گوش جهانیان رسانده شود تا بدانند گفتمان انقلاب هنوز جریان دارد و ملت ایران زنده و از آمریکا متنفر و بیزار است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: 13 آبان همانند روز 22 بهمن و روز قدس باید گرامی داشته شود چون یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران استکبار ستیزی است، باید توجه داشت که آمریکا به دنیال اجرایی کردن پروژه نفوذ است.

وی اضافه کرد: از منظر رهبر معظم انقلاب نفوذ نقشه اصلی دشمن و تهدیدی بزرگ به شمار می رود، کسانی که دنبال نفوذ آمریکا در کشور و منطقه هستند از ترفندهایی همانند بزک کردن چهره شیطان بزرگ که از ابلیس بدتر است و معرفی شیطان بزرگ به عنوان فرشته نجات استفاده می کنند.

امام جمعه قم با بیان این که هدایت مجموعه های فرهنگی و تحمیل ادبیات استکباری به مردم و نخبگان همانند واژه های تروریسم، حقوق بشر و دموکراسی و تقدیس این کلمات از دیگر ترفندهای دشمن به شمارمی رود، گفت: ترفند سوم اعتبار زدایی از سیاست و دیپلماسی است در حالی که سیاست و دیپلماسی ما با دین و اعتقادات گره خورده و قابل تفکیک نیست.

وی افزود: راه دیگر نفوذ آمریکایی ها القای عبور از انقلاب بوده که لازمه آن پیوستن به جامعه جهانی متشکل از آمریکا و چند کشور مستکبر است؛ با نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران و حمایت عملی از انقلابیون و جریان مقاومت اسلامی در منطقه تعادل روحی و فکری آمریکایی ها برهم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وضعیت آمریکا در منطقه و بیان این که با توجه به قدرت مقاومت برای آمریکایی ها ابهام سیاسی و امنیتی وجود دارد که به سبب آن نمی توانند گزینه های روشنی برای آینده سیاسی بحران های موجود در نظر بگیرند، اظهار داشت: با وجود هزینه های سنگین مالی ناتوانی آمریکا در حل مشکلات منطقه مشخص شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت های روز افزون جمهوری اسلامی ایران و افزایش قدرت بازدارندگی شاهد کند شدن حربه تهدید نظامی از سوی آمریکایی ها هستیم، دیگر کسی تصور نمی کند که آمریکا غول و قدرتی شکست ناپذیر است که این برای دولت مستکبری همچون آمریکا بسیار گران تمام شد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وضعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ابراز داشت: پیشرفت های چمهوری اسلامی ایران در عرصه های علم و فناوری، قدرت فزاینده ایران در منطقه و حمایت از محور مقاومت، اقتدار هسته ای با وجود تحریم ها و تهدید ها، شکل گیری اتحاد نا نوشته میان کشورهای مهم منطقه با محوریت ایران وشکل گیری بلوک مقتدر مقاومت و اسلام ناب محمدی با محوریت ایران از مسائلی است که وضعیت مطلوب ایران در منطقه را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: طرفداران محور مقاومت روز به روز قوی تر و پیروان جبهه استکبار در منطقه همانند سعودی ها روز به روز مفلوک تر و ذلیل تر شد؛ راهبرد آمریکا در شرایط فعلی منطقه غرب آسیا راه اندازی جنگ های نیابتی همانند کشتار مردم یمن و پشتیبانی از داعش و تکفیری ها و تلاش برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه و تجزیه کشورها از طریق دامن زدن به اختلافات قومیتی و مدیریت گروه های تکفیری است.

امام جمعه قم با بیان این که فشار بر دولت های مستقل منطقه به ویژه ایران از راهبردها مهم آمریکا است، خاطرنشان کرد: ما هشدار می دهیم که آمریکا در فکر تغییر محتوای انقلاب اسلامی و تغییر ذائقه ملت ایران از طرق جریانی سهل اندیش، سطحی نگر و بی بصیرت است.

وی اضافه کرد: ملت و رهبر فرزانه و حیکم راه نفوذ فرهنگی وسیاسی آمریکایی ها را با هوشمندی و بصیرت سد خواهند کرد؛ راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ و ارتقا قدرت بازدارندگی کشور در برابر دشمنان است که نمونه آن اعلام رسمی شهر موشکی برای نخستین بار بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که حفظ اتحاد و انسجام داخلی در برابر استکبار به ویژه آمریکا بسیار مهم است، گفت: متأسفانه برخی اتحاد را به معنای کوتاه آمدن در برابر آمریکا تفسیر می کنند اما باید بدانند که این کار پیروی از خط دشمن است؛ ایجاد نظم جدید منطقه ای با محوریت مقاومت و اسلام ناب محمدی از دیگر راهبرد های ایران است.

وی افزود: راهبرد چهارم ایران حرکت به سوی زوال و نابودی رژیم صهیونیستی است، ممانعت از حضور و نفوذ آمریکا در ایران اسلامی و مدیریت ارتباط با کشورهای منطقه با حفظ عزت، مصلحت و حکمت و تلاش برای حفظ آرامش و جلوگیری از قطب بندی های مورد نظر آمریکا از دیگر راهبردهای ایران در منطقه است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان این که آمریکا هیچ گاه خیرخواه اسلام و امت اسلامی نیست، اظهار داشت: هر راهی که به آمریکا ختم شود بن بست است و خیر و نفعی در آن نیست، پیشرفت و عزت ملت ایران و حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به استقلال فکری، خودباوری و عمل به ارزش های اسلامی و ارائه برنامه جامع و عملیاتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com