کد خبر ۳۱۹۳۵ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم؛

دولت نمی‌تواند پاسخگوی بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در قم باشد

سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام در شهر قم گفت: دولت نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در قم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی با اشاره به مشکلات بخش تولید در استان قم، گفت: مطمئناً در بخش تولید واقعیت‌ها و مشکلاتی وجود دارد، تولیدکننده‌ها در کشور ما به عنوان سربازان واقعی که پشت خاک ریز فعال هستند شناخته می‌شوند.

وی شرایط فعلی جبهه کشور ما را جبهه اقتصادی خواند و افزود: همه باید از این سربازان پشت خاک ریز دفاع کنیم و پشت آن‌ها باشیم، انتقاد تولیدکنندگان انتقادات قابل قبولی است و با اتخاذ برخی سیاست‌ها می‌شود از حجم انتقادات کاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: مواردی که در هدفمندی یارانه‌ها هم در دولت قبلی و هم در این دولت مغفول واقع‌شده است مشکلات و یارانه تولید است، بنا بود بخش تولید بر اساس اهداف هدفمندی یارانه‌ها مورد لطف واقع شود و کمک‌های مالی دریافت کند و با اختصاص و دریافت یارانه سر پا بایستد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: تولید در حال حاضر با شرایط سختی سر پا ایستاده است و بیشتر عشق تولیدکنندگان بوده است که واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده نشده‌اند، در بسته جدید اقتصادی دولت که اخیراً ارائه‌شده است این مباحث تا حدود زیادی دیده‌شده است.

رضوی بابیان اینکه بانک‌ها به عنوان بازو و ابزار دولت نباید در برابر تولیدکنندگان بایستند و باید با آن‌ها همراهی و کمک کنند، گفت: دستگاه‌های مختلف دیگر مانند دارایی نیز باید در این موضوع شریک باشند، این نهادها ضمن اینکه حق‌وحقوق دولتی دریافت می‌کنند نباید در این راستا باعث خسارت به تولید داخل شوند.

وی ابراز داشت: برخی از تولیدکنندگان نیز صرفاً به دنبال سود هستند در صورتی که در اقتصاد سالم نباید این افکار وجود داشته باشد، هیچ‌گاه بانک‌های ما نباید سود 25 درصد را برای سپرده‌ها در نظر بگیرند تا تولیدکنندگان در فضای تولید باقی بمانند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایزنی‌هایی انجام‌گرفته در خصوص افزایش بودجه استان قم برای سال آینده، اظهار داشت: برای این رایزنی‌ها و افزایش بودجه از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرده‌ایم تا سال آینده شاهد افزایش باشیم.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در سال‌های اخیر به قم، تأکید کرد: این‌گونه سفرها نیز زمینه‌ساز این شده است که اعتبارات عمرانی به قم نسبت به گذشته بهتر شود و استان نیز از این مزایا بهره‌مند شود.

رضوی اضافه کرد: در نظر داریم برای سال جاری بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌ها در قالب فاینانس استفاده کنیم به دلیل اینکه دولت محدودیت منابع دارد و نمی‌تواند پاسخگوی بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در قم باشد.

وی خاطرنشان ساخت: دولت در شرایط فعلی و در بهترین حالت 15 درصد منابع را سالیانه تأمین می‌کند پس قاعدتاً نمی‌توانیم برای اتمام این پروژه‌ها که میانگین زمانی 3 ساله دارد بر روی دولت حساب باز کنیم باید مانند استان‌های دیگر از ظرفیت بخش‌های خصوصی استفاده کنیم.

منبع: قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com