کد خبر ۳۲۵۴۶ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تاکید کرد

فراهم‌سازی بستر تحقق دولت الکترونیک در استان قم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم بر لزوم تحقق دولت الکترونیک در استان تاکید کرد و گفت: باید زمینه‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه تحول اداری و دولت الکترونیک که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق دولت الکترونیک گفت: در سنوات گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که کافی نیست.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات نیازمند مجوز و برخی نیز مشکلات قانونی دارند که باید برای رفع آنها تلاش شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه کارگروه تحول اداری و دولت الکترونیک در سال‌های گذشته نیز فعال بوده است یادآور شد: این کارگروه در سنوات گذشته با نام‌هایی دیگر فعال بوده است.

رضوی با اعلام اینکه برنامه جامع اصلاح نظام اداری از سال 94 به بعد توسط دولت ابلاغ شد گفت: این کارگروه با نام پژوهش تحول اداری و فناوری به شورای راهبردی توسعه استان‌ها تغییر نام داد و در حال حاضر با نام کارگروه تحول اداری و دولت الکترونیک فعال است.

این مسئول ادامه داد: دبیری این کارگروه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اعضای آن نیز برخی ادارات و سازمان‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره کل فناوری اطلاعات استانداری، اداره کل فناوری اطلاعات استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری، استانداری، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، استاندارد و ... هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه هشت برنامه برای این کارگروه تعریف شده است اضافه کرد: مهندسی نقش و ساختار دولت در قالب سیاست‌های کلی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات عمومی در فضای رقابتی و مدیریت سرمایه‌های انسانی از جمله این برنامه‌ها است.

رضوی فناوری‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی از طریق دستگاه‌های مسئول را از دیگر برنامه‌های این کارگروه اعلام کرد.

وی با اشاره به اهمیت تحقق دولت الکترونیک، ارائه خدمت و کاهش زمان خدمت‌رسانی به مردم را از جمله مزایای تحقق دولت الکترونیک برشمرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com