کد خبر ۳۲۰۲۱ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به مخالفان برجام؛

مخالفت با برجام به صلاح نیست/ برجام قانونی است/مخالفان تابع شرع و قانون باشند

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به برخی مخالفت‌ها در خصوص برجام گفت: در گوشه و کنار برخی با این موضوع مخالفت می‌کنند که این کار صلاح نیست، اگر تابع شرع باشیم باید بدانیم که مراحل برجام پشت سرگذاشته شده و مراحل قانونی را طی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: این موضوع در جامعه اسلامی بسیار مهم است و یکی از شرایط آن این است که با حرام آمیخته نشود.

وی بیان داشت: اگر کسی به برادر ایمانی خود توهین کند این حرام است و بنابر این فردی که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کند نباید به گونه‌ای این کار را انجام دهد که فرد فکر کند به او توهین شده است.

این مرجع تقلید افزود: امر به معروف و نهی از منکر خشونت و توهین و اهانت نیست، بلکه باید به صورت پنهانی و با ادبیات خاص این کار انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر امر به معروف در ملایمت و به صورت پنهانی باشد تاثیر آن بیشتر است و فرد موعظه شده نیز حرف را بهتر قبول می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام و توافقات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این موضوع مهم پنج مرحله را پشت سر گذاشته است که باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: مرحله اول زمانی بود که تیم مذاکره کننده دو سال صحبت کردند و مقام معظم رهبری نیز از زحمات آنها تقدیر و تشکر کردند، مرحله دوم زمانی بود که در  شورای امنیت تصویب شود و مرحله سوم نیز مربوط به زمانی می‌شود که در مجلس با اکثریت خوبی به تصویب رسید.

این مرجع تقلید با اشاره به مرحله چهارم و پنجم گفت: مرحله چهارم تصویب در شورای نگهبان و مرحله پنجم نیز زمانی بود که رهبر انقلاب فرمودند مشروط به شروطی است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برخی مخالفت‌ها در خصوص برجام گفت: در گوشه و کنار برخی با این موضوع مخالفت می‌کنند که این کار صلاح نیست، اگر تابع شرع باشیم باید بدانیم که مراحل برجام پشت سرگذاشته شده و مراحل قانونی را طی کرده است.

وی بیان داشت: در گوشه و کنار مخالفت کردن با برجام، با موازین شرع و دموکراسی سازگار نیست و باید توجه داشته باشیم که این موضوع قانونی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید کاری کنیم که به اتحاد بیشتر برسیم، فرض هم که عقیده شما مخالف درست باشد، اما وظیفه این است که مخالفت نکنید، چرا که یک قانون شده است.

منبع: برنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com