کد خبر ۳۲۳۹۹ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کردند:

سعه‌صدر و استفاده از خرد جمعی راه مقابله با نفوذ دشمن است

مرجع تقلید شیعیان گفت: راه پیشرفت اقتصادی کشور و مقابله با نفوذ دشمن این است که جامعه با فکر جمعی و سعه صدر و با برنامه ریزی دقیق کارهای خود را پیش ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه علما و مراجع عظام تقلید در جریان حاشیه مباحث کشور هستند و مشکلات و مسائل پیش رو را درک می‌کنند، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه این است که فرهنگ فکر جمعی در جامعه ما حاکم نیست و هر گروهی فقط به خود فکر می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان موفقیت را در گرو همدلی و همکاری همه نهادها و گروه‌ها دانست و افزود: تا مادامی مشکلات پیش روی جامعه در کشور حل خواهد شد که فرهنگ فکر جمعی در جامعه حاکم شود.

استاد برجسته حوزه علمیه، با انتقاد از واردات خودروهای میلیاردی به کشور عنوان کرد: اینکه این خودروها برای چه کسانی وارد می‌شود مشخص نیست اما همین افراد مانع تولید برخی کالاها در کشور می‌شوند و تنها به منافع و سود واردات خارجی خود می‌اندیشند.

به گفته وی، راه پیشرفت اقتصادی کشور و مقابله با نفوذ دشمن این است که جامعه با فکر جمعی و سعه صدر و با برنامه‌ریزی دقیق کارهای خود را پیش ببریم.

استاد برجسته حوزه علمیه اتحاد را تنها راه رفع مشکلات مملکت دانست و اظهارداشت: وحدت دولت و ملت مسئله‌ای است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و دولت نباید خود را از ملت جدا بداند.

وی با بیان اینکه با اتحاد دولت و جامعه مشکلات یکی پس از دیگری از پیش روی کشور برداشته می‌شود، عنوان کرد: امنیت در کشور ما نعمت بزرگی است که باید به آن توجه کردا، اخیراً وزیر اطلاعات با اشاره به حادثه فرانسه آن را هشداری برای کشور دانست که لازم است کارهای عملی در این زمینه صورت بگیرد.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com