کد خبر ۳۲۱۹۱ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
هواشناسی قم ؛

بارش‌ها در قم تا روز سه‌شنبه تداوم دارد / رشد 2 برابری بارش باران

محمدرضا قاضی سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم طی سخنانی با اشاره به شرایط جوی استان افزود: برای امروز یکشنبه و فردا دوشنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری، اوایل شب بارش باران گاهی وزش باد و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم کمینه هوای امشب را 10 درجه سانتی‌گراد اعلام و اظهار کرد: بیشینه هوای امروز نیز به 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

قاضی کمینه دمای هوا در روز دوشنبه و سه‌شنبه را نیز 9 درجه سانتی‌گراد ذکر کرد و گفت: بیشینه دمای هوا در این روزها نیز به ترتیب 14 و 12 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی جهت وزش باد در هر سه روز را شرقی اعلام کرد و افزود: سرعت وزش باد در این روزها به 36 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم پدیده غالب در این روزها را بارش باران دانست و بیان کرد: بارش باران نسبت به میانگین بلند مدت و سال گذشته بیشتر بوده است.

قاضی افزود: برای کل پاییز و زمستان امسال بارش‌های نرمال یعنی بارشی به اندازه میانگین بارش‌های 30 ساله در هر دوره را شاهد خواهیم بود.

وی بیشترین بارش باران در روز گذشته را مربوط به ایستگاه کرمجگان دانست و اظهار کرد: بارش باران در این ایستگاه 19 میلی‌متر بوده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان قم اضافه کرد: کمترین میزان بارش با صفر میلی‌متر نیز در شمال استان برای کوشک نصرت ثبت شده است.

قاضی عنوان کرد: از ابتدای سال زراعی تا کنون بارش باران به طور متوسط در استان 50 میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته با 25 میلی‌متر بارش رشدی دو برابری داشته است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com