کد خبر ۳۲۲۱۸ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
شاعر حوزوی:

قم مرکز تولید اشعار ارزشی ویژه کودکان است

دبیر نشست کمیته جشنواره شعر کودک هنرهای آسمانی گفت: امروز 30 شاعر طلبه در عرصه کودک و نوجوان در قم هستند که همین سبب تبدیل شدن قم به مرکز شعر ارزشی کودک در کشور شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یحیی علوی فرد به تشریح فعالیت این نشست پرداخت و گفت: این نشست از سوی دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی در موضوع اختصاصی کودک و نوجوان برگزار می‏شود.

 وی در ادامه افزود: جای بسی خوشبختی است که این جشنواره زیر مجموعه حوزوی است و طلاب و روحانیون شاعر به عرصه شعر کودک همت نهاده‏اند.

 این شاعر حوزوی تصریح کرد: در سال‏های گذشته نگاه ادبیات کشور به کودک نگاهی سطح پایین و پذیرش نشده‏ای بود اما خوشبختانه این تفکر از سوی شاعران و هنرمندان پذیرفته شده زیرا که عرصه کودک و نوجوان عرصه بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست از شاعران طلبه که در عرصه کودک و نوجوان آثاری دارند دعوت به عمل آمده که هدف از آن نیز بررسی وضعیت شعر کودک، دانش افزایی و مهارت افزایی بیشتر شاعران است.

 علوی فرد ابراز داشت: در این نشست آقایان تقی متقی، بیوک ملکی و علی ارمغان از شاعران برجسته کودک و نوجوان به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان اظهار داشت: امروز وجود 30 شاعر طلبه و روحانی که در عرصه کودک و نوجوان فعالیت دارند، قم را تبدیل به مرکز شعر ارزشی کودک کرده‏اند.

 گفتنی است، این نشست در تاریخ پنج شنبه 21 آبان ماه 1394 ساعت 15 تا 17 در سالن همایش های دبیرخانه دائمی جشنواره ، به آدرس: قم ـ 45 متری شهید صدوقی ـ ابتدای بلوار شهید محمود اخلاقی (مالک اشتر شرقی)، پلاک 31 ـ دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی  برگزار می شود.

 چهارمین جشنواره هنر آسمانی در نیمه دوم دی ماه 1394 با موضوعات آزاد و ‏ویژه در شش بخش کلاسیک، نو، کودک و نوجوان، طنز، ترجمه و کوتاه نوشت برگزار خواهد شد و بنا است در این جشنواره از میان طلاب خواهر و برادر ‏حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از 25 طلبه شاعر به عنوان برگزیدگان جشنواره چهارم تقدیر به عمل می آید.‏

 شایان ذکر است، طلاب و فضلای محترم برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود به چهارمین جشنواره هنر آسمانی می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://www.honareasemani.ir ‎‏ ‏مراجعه و یا با شماره تلفن 32910970-025، سامانه پیامک 30007227003190 یا پستالکترونیک info@honareasemani.ir ‎ا ارتباط ‏برقرار کنند.‏

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com