کد خبر ۳۲۲۲۷ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
با پیام آیت الله سبحانی:

سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور آغاز به کار کرد

جوانان هنر و اندیشه خود را در خدمت قرآن قرار دهند/رمز موفقیت جوانان عمل به قرآن کریم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این مراسم ابتدا پیام آیت الله سبحانی قرائت شد که در آن آمده است: قرآن محید یگانه معجزه جاویدان خداوند است، در میان معجزات رسول خدا تنها معجزه ای که می‌درخشد و ماندگار است قرآن مجید است.

در عظمت قرآن همین بس که پس از 14 قرن جهانیان را به مقابله با خود فراخوانده است و تاکنون بشر نتوانسته سوره ای همانند سوره کوثر بیاورد.

در حقیقت قرآن خبر عینی است که مرور زمان خدشه ای به آن وارد نکرده است، زنده بودن زبان عربی به واسطه قرآن کریم است بنابراین مسلمانان جهان باید برای گسترش این کتاب اهتمام لازم را داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به گسترش قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی توجهی به قرآن کریم نمی‌شد و این کتاب الهی مهجور مانده بود امابه برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز صدها حافظ و قاری قرآن کریم در کشورداریم.

وی در ادامه این پیام با اشاره به برگزاری سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور تصریح کرد: از همه افرادی که این فضای علمی جشنواره قرآنی را پدید آوردند تشکر می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم گام‌های بلندتری در راستای نشر معارف قرآن داشته باشند.

استادان قرآن در کنار تعلیم این کتاب الهی زیبایی‌های آیات الهی را نشر دهند، همان گونه که رسول خداوند فرمود آن گاه که تاریکی‌ها و ظلم‌ها شما را مورد هجمه قرار داد به قرآن چنگ بزنید.

 

*جوانان هنر و اندیشه خود را در خدمت قرآن قرار دهند/رمز موفقیت جوانان عمل به قرآن کریم است

حجت الاسلام المسلمین احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: در کنار قرآن موضوع عترت نیز در این جشنواره قرآنی مطرح است که باید مورد توجه و اهتمام باشد.

وی عنوان داشت: از امام صادق(ع) سه تفسیر برای شیعیان به یادگار مانده است و اهل بیت(ع) خودشان مفسران اصلی قرآن کریم بوده که این موضوع نشان می دهند قرآن و عترت همواره در کنار هم بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: قرآن به قدری نزد اهل بیت(ع) محترم و عزیز بود که حتی سر بریده امام حسین(ع) نیز بر روی نیزه قرائت تلاوت می کرد.

عابدی با اشاره به معارف قرآنی گفت: قرآن دارای معارف بسیاری است و اگر این کتاب ارزشمند نبود معرفت خداوند برای همیشه بسته شده و کسی دیگر نمی توانست خداوند را بشناسد.

وی گفت: قرآن کتاب خداشناسی است و اگر انسان این کتاب ارزشمند را فراگرفته و به آن عمل کند، در روز قیامت این کتاب از او حمایت کرده و آن فرد را راهی بهشت می کند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: قرآن کریم خداوند را به بهترین روش ممکن معرفی کرده است و قرآن در خصوص خداوند می فرمایند که خداوند از خود شما به خودتان نزدیک تر است و به یاری انسان های با ایمان می پردازد و نباید کسی از رحمت خداوند غافل و ناامید شود.

عابدی گفت: خداوند به ما نزدیک است و خداوند ناظر همه اعمال و رفتار ما انسان هاست و باید مراقب باشیم و بدانیم که همواره در محضر خداوند هستیم.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره، آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مباحث قرآنی و معارف اهل بیت(ع) است که امیدواریم به هدف خود نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان داشت: جوانان باید قدر خود را بدانند که در چنین سنی در خدمت قرآن آمده و می کوشند تا معارف قرآنی را گسترش دهند.

عابدی عنوان داشت: جوانان باید هنر، اندیشه ، علم و هدف خود را در خدمت قرآن و نشر این کتاب الهی قرار دهند و بدانند که رمز موفقیت آنها در گرو این موضوع خواهد بود.

 

*حضور بیش از 400 دانشجو در جشنواره قرآن و عترت

علی اصغر شعاعی دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان نیز در این مراسم ابراز داشت: این دوره از جشنواره با ویژگی های بسیاری همواره است که از جمله آنها می توان به همزمانی جشنواره و ماه محرم اشاره کرد.

وی گفت: برخی معتقد بودند که در ماه محرم فعالیت های قرآنی کمرنگ می شود اما ما نشان دادیم که در ماه محرم می توان برنامه قرآنی عظیمی را برنامه ریزی و اجرایی کنیم.

شعاعی گفت: باید اهتمام گسترده ای در زمینه برگزاری مراسم های قرآنی و همچنین نشر معارف قرآنی داشته باشیم که در این راستا باید همگان کمک کنند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بیان داشت: این دوره از مسابقات در حالی انجام می شود که در آن آموزش های قرآنی نیز ارائه شده و متسابقین می توانند از آموزش های لازم نیز بهره مند شوند.

وی گفت: بیش از 450 نفر از دانشجویان در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند که در رشته های مختلف قرآنی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان افزود: امیدواریم بتوانیم در این جشنواره اقدامات و اهداف را اجرایی کرده و جامعه قرآنی را گسترش دهیم.

شعاعی بیان کرد: باید همگان با برنامه ریزی و اتحاد در راستای گسترش معارف قرآنی گام برداشته و نشر و گسترش مباحث قرآنی کوشا باشیم

منبع : شبستان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com