کد خبر ۳۸۹۹۵ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
با سخنرانی آیت‌الله سبحانی

یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روز 24 آذر امسال با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مرتضی طاهریان ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور اظهار کرد: این ستاد در حوزه‌های فرهنگی، هنری و دینی و قرآنی فعالیت‌ می‌کند، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری جوانان مساجد با عنوان سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور یکی از فعالیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد:‌ این جشنواره در هفت موضوع تخصصی برگزار می‌شود که برخی مانند جشنواره قرآنی مدهامتان هر سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به جشنواره‌های دیگر گفت:‌ جشنواره‌های نشریات تجربی، هنرهای تجسمی، شعر، شیوه‌های نوین آموزش، هنرهای نمایشی و سرود در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین ظرفیت‌های قرآنی کشور پرورش پیدا کرده مسجد هستند، دوره ارتقای خود را در مسجد گذرانده‌اند و مقدمات فراگیری و انس با قرآن آنها در مسجد بوده است، بنابراین باید برای مخاطبان گسترده در سراسر کشور عرصه رقابتی فراهم شود تا چهره‌های قرآنی شناسایی شوند.

طاهریان با بیان اینکه جشنواره امسال مراحل استانی خود را پشت سر گذاشته است، گفت: مرحله کشوری از 24 تا 27 آذر ماه در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ،‌ اذان و تفسیر برگزار می‌شود که در بخش برادران شامل حفظ کل و 20 جزء قرآن و بخش خواهران حفظ کل و قرائت قرآن ویژه 18 تا 30 سال است.

وی خاطرنشان کرد: 300 تا 350 نفر به مرحله پایانی راه پیدا کردند که حائز رتبه‌های برتر در مرحله استانی شده بودند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: امیدوارم مسابقات قرآنی جوانان مساجد جهان اسلام را برگزار کنیم، بنابراین لازم است با سازمان فرهنگ و ارتباطات، ستاد عالی مسابقات، مجمع جهانی اهل بیت و جامعة المصطفی مجوزهای رسمی و همکاری‌ها را دریافت کنیم.

وی عنوان کرد:‌ آیین‌نامه مرحله استانی ابتدای خرداد اعلام شد و به استان‌ها اجازه داده شد از اواخر شهریور تا اوایل آذر ماه مرحله استانی را برگزار کنند.

طاهریان یادآور شد:‌ رشته‌های صحت اذکار نماز برای نوجوانان و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه بر اساس آیات و روایات امر به معروف و نهی از منکر در مرحله استانی برگزار شد.

وی با اشاره به هیأت داوران مسابقه قرآنی مدهامتان گفت:‌ داوران رشته‌های قرائت و ترتیل شامل اخوان،‌ ستوده‌نیا، عباسی و لطفی‌نیا و اساتید رشته حفظ قرآن شامل امام جمعه، آقایی، پرهیزگار و دولتی، داوران رشته اذان شامل ابوالقاسمی، ملک شاهی، سعیدیان و شریف و داوران بخش خواهران شامل سعیدنژاد، کریم‌زاده،‌ جمالی، خان‌بابا و صالحی هستند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد:‌ نفرات اول رشته‌های قرائت و حفظ به طور مستقیم از سهمیه مدهامتان به مرحله کشوری مسابقات اوقاف راه پیدا می‌کنند.

وی از برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره 24 آذر بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر آیت‌الله سبحانی خبر داد و افزود: آیت‌الله سبحانی در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مسابقات به صورت متمرکز روزهای 25 و 26 آذر امسال در مجتمع یاوران مهدی برگزار می‌شود.  

وی عنوان کرد:‌ اختتامیه جشنواره صبح روز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود.

طاهریان با اشاره به برگزاری ثبت‌نام مسابقات مدهامتان به صورت اینترنتی گفت: 16 هزار نفر از این طریق ثبت‌نام کردند که بانک اطلاعاتی از فعالان قرآنی مساجد محسوب می‌شود، ولی در برخی از رشته‌ها الزامی برای ثبت‌نام اینترنتی نبود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) و حضور در مسجد جمکران از جمله برنامه‌های این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد:‌ 55 نفر از طلاب و ائمه جماعات برای بخش تفسیر در قم حضور پیدا می‌کنند تا دوره آموزشی تفسیر را بگذرانند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به نخستین جشنواره رسانه‌ای مدهامتان گفت:‌ این جشنواره شامل اخبار ستاد خبری، تولیدات رسانه‌ها و عکاسان است که خبرگزاری‌ها و خبرنگارانی که بیشترین و کیفی‌ترین تعداد خبر را تهیه کرده باشند، در این جشنواره تقدیر می‌شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com