کد خبر ۳۲۲۶۳ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
جمع آوری متکدیان در قم :

۹۵ درصد افزایش یافت

علیرضا عسکری:مدیر اجتماعی شهرداری قم از رشد ۹۵ درصدی جمع آوری متکدیان در قم طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا عسکری اظهار داشت: جمع آوری متکدیان طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه جمع آوری متکدیان از سطح شهر در سه بخش مردان، زنان و کودکان کار انجام می‌‌شود، افزود: نیروهای گشت و کلانتری‌ها پس از جمع آوری متکدیان آنها را به مرکز غربال‌گری شهرداری انتقال می‌دهند.

مدیر اجتماعی شهرداری قم بیان کرد: متکدیانی غیر بومی که بیش از ۸۰ درصد از متکدیان استان قم را تشکیل می‌دهند بلافاصله به شهر خود منتقل و معتادان به پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی و همچنین افراد بومی غیر معتاد نیز به بهزیستی قم منتقل می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه زائر پذیر بودن شهر قم بستر مناسبی را برای فعالیت متکدیان فراهم ساخته که باید به شدت با این امر برخورد شود.

عسکری با تأکید بر لزوم خودداری شهروندان از کمک به متکدیان افزود: شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و حضور متکدیان را گزارش دهند تا بلافاصله اکیپ‌های جمع آوری متکدیان به محل اعزام شوند.

وی بیان کرد: روزانه ۱۶ اکیپ سد معبر و ۲ اکیپ برخورد با تخلفات اجتماعی در سطح شهر قم به منظور شناسایی و جمع آوری عوامل سد معبر و متکدیان گشت‌زنی می‌‌کنند.

مدیر اجتماعی شهرداری قم گفت: هفته گذشته در حاشیه شهر قم تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه که به تکدی گری می‌پرداختند جمع آوری شدند.

منبع : هدانا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com