کد خبر ۳۲۹۹۴ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۸

شهرداری وظیفه ای درخصوص ساماندهی متکدیان را ندارد

احمدرضا شفیعی مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: این نهاد وظیفه ای درخصوص ساماندهی متکدیان ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمدرضا شفیعی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور این وظیفه بر عهده 12 ارگان از جمله بهزیستی است.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی کشور دو وظیفه بر عهده شهرداری ها نهاده شده است اظهار کرد: جمع آوری و مشخص کردن مکانی برای ساماندهی متکدیان از وظایفی است که در این زمینه برای شهرداری ها تعریف شده است.
وی گفت: درصورتی که سازمان بهزیستی مکان مناسبی را برای این گروه در نظر بگیرد شهرداری قم آماده است تا هزینه آن را پرداخت نماید.
شفیعی درادامه با اشاره به طرح ویژه جمع آوری متکدیان درقم افزود: این طرح از ابتدای مهرماه سالجاری آغاز شده و تاکنون 436 متکدی از سطح شهر قم جمع آوری شده اند.
وی وضعیت قم نسبت به سایر کلان شهرها را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: درکلان شهر قم شهرداری با همکاری نیروی انتظامی توانسته در امر جمع آوری کودکان خیابانی، کارتن خواب ها و متکدیان موفق عمل کند.
وی با اشاره به آمار متکدیان جمع آوری شده بیان کرد: 196 نفر در مهر ماه، 150 نفر در آبان ماه و 90 نفر نیز در در آذرماه جمع آوری شده اند.
مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اعلام کرد: با توجه به هماهنگی با مقام قضایی و نیروی انتظامی استان طی دو مرحله 47 نفر از اتباع غیر مجاز از مخروبه ها جمع آوری و به منظور بازگردان آنها به کشورشان تحویل اردوگاه اتباع شده اند.
شفیعی اجرای طرح ویژه به صورت ماهانه را از جمله برنامه های آتی این اداره کل برشمرد و اذعان کرد: در این طرح اتباع خارجی پس از ورود به شهر مورد شناسایی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از اتباع اعم از مجاز و غیر مجاز اجازه تکدی گری ندارند افزود: در صورتی که این اتفاق مشاهده شود، آنان را از طریق اداره اتباع به کشورشان بر می گردانیم.
مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: درصورتی که متکدیان جمع آوری شده معتاد باشند به مرکز ترک اعتیاد قمرود ارجاع داده می شوند.
شفیعی با اظهار اینکه بیشتر متکدیانی که درقم حضور دارند از شهرستان های دیگر هستند اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کشور باز گرداندن این افراد به شهرهایشان وظیفه کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
وی با اعلام اینکه در گذشته دو اکیپ وظیفه جمع آوری متکدیان از سطح شهر را بر عهده داشتند از افزایش تعداد گشتی ها خبر داد و گفت: تعداد واحدهای گشتی به 18 واحد افزایش پیدا کرده است.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com