کد خبر ۳۲۲۸۴ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
پیش بینی هوا برای زمستان 94

دستگاه‌های قم در هشدار سرما/ محکی برای مدیریت شهری قم

با آغاز فصل سرما فراهم ساختن زیرساخت‌ها و بستر لازم برای مدیریت شهر به دغدغه اصلی مسئولان در قم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، این روزها هوای شهر بارانی است و سرما و بادهای جان‌فرسا جانشین گرمای کویر شده است. این روزها پاییز حضور خود را به زیبایی به رخ می‌کشد و آسمان شهر اغلب ابری است و هر چه بیشتر پیش می‌رویم بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود و دمای هوا بیشتر کاهش می‌یابد.

اندک‌اندک فصل یخبندان نیز آغاز می‌شود و تمام سازمان‌ها و نهادهای قم خود را برای مقابله با بروز پدیده‌های احتمالی ناشی از فصل سرما آماده می‌کنند. استان قم استانی است که در منطقه مرکزی کشور واقع شده است و درواقع جاده‌های این استان بیشترین میزان تردد‌ها را دارد و رفتن به بسیاری از استان‌ها نیازمند گذر از این استان است. همچنین روزانه زائران بی‌شماری به این استان سفر می‌کنند که سبب بالا رفتن حجم تردد در محورهای قم شده است بنابراین فراهم ساختن زیرساخت‌ها و بستر لازم برای امنیت مسافران به دغدغه اصلی مسئولان شهر تبدیل شده است.

ایجاد شهری امن به دست شهرداری

این روزها شهرداری قم بیش از همه سازمان‌ها درگیر مشکلات ناشی از فصل سرما شده و خود را آماده مقابله با پدیده‌های جوی می‌کند.

مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه برای مقابله با فصل سرما اقداماتی صورت گرفته است، گفت: حدود دو ماه است که چاره‌اندیشی‌های لازم برای مقابله با فصل سرما توسط معاونت خدمات شهری شهرداری قم انجام شده و تجهیزات مورد نیاز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بعضاً با مشکلاتی روبه‌رو شده بودیم گفت: اکنون تمام موارد آسیب‌شناسی شده و برای برطرف شدن آن‌ها اقدام کرده‌ایم.

شهردار قم با اشاره به بروز سیلاب طی چند روز گذشته در برخی مناطق ازجمله پردیسان گفت: علت بروز سیل عدم احداث کانال بوده است که اکنون برای احداث کانال اقداماتی در دست اجراست.

وی بیان کرد: تمام تجهیزات لازم برای فصل سرما خریداری شده است و با آمادگی کامل به استقبال فصل سرما می‌رویم که امید است زمستان امسال شهری امن و بدون حادثه داشته باشیم.

همچنین محمد صادقی شهردار منطقه دو در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با فصل سرما گفت: از ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی بازدید به عمل آمده و کیسه‌های شن و نمک نیز تهیه شده است.

وی با بیان اینکه کیسه‌های شن و نمک در مکان‌های موردنظر قرار داده شده است، ادامه داد: تانکرهای مکنده برای آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر آماده شده است و تمام چاله‌های خیابان‌های اصلی لکه‌گیری شده است و مسئولین نیز در حالت آماده‌باش هستند.

صادقی نصب تابلو‌های خطر در مکان‌های چاله برداری شده، لایروبی نهرها، ایجاد دال روی نهر بلوار بنی فضل و اتصال آن به کانال برای جلوگیری از آب‌گرفتگی را دیگر اقدامات شهرداری منطقه دو عنوان کرد.

راهداری قم به دنبال تأمین راهی ایمن

علاوه بر سازمان شهرداری، سازمان راهداری قم نیز خود را برای مقابله با فصل سرما آماده کرده است و با تجهیز و فراهم ساختن امکانات گذر از زمستانی بی حادثه را دنبال می‌کند.

داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم با اعلام اینکه سیستم اورهال ناوگان راهداری استان اجرایی شد گفت: با توجه به آغاز زودهنگام زمستان هفت راهدارخانه استان مجهز به ابزار و وسایل مورد نیاز زمستانی می‌شوند.

طلوعی بیان کرد: سیستم اورهال چندین دستگاه کامیون کمپرسی که قابلیت نصب ابزار برف‌روب و نمک‌پاش دارند و همچنین ده‌ها دستگاه کامیون نمک‌پاش و برف‌روب و همچنین تعدادی گری در، لودر و بولدوزر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: درصورتی‌که بارش‌های جوی به‌ویژه برف شدت گیرد وسایل سنگین دیگری همچون کفی‌های حامل نمک برای نمک‌پاشی افزوده می‌شوند.

سرپرست مدیریت راهداری استان قم با بیان اینکه در سال جاری اجرای سیستم اورهال حدود 10 میلیارد ریال هزینه داشته است، گفت: توجه خود رانندگان به قوانین رانندگی و تجهیز خودروهایشان به ابزارآلات زمستانی بیش از این وسایل برای تأمین سفرهای زمستانی ضروری است.

امان از مرگ‌های خاموش

همچنین سازمان آتش‌نشانی نیز این روزها خود را آماده مقابله با حوادث زمستانی به‌ویژه مشکلات ناشی از گازگرفتگی می‌کند.

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: این سازمان آماده ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و همیشه در راستای موفقیت در این زمینه اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فصل زمستان در راه است، گفت: متأسفانه در فصل زمستان میزان حوادث جاده‌ای و همچنین گازگرفتگی افزایش می‌یابد که برای پیشگیری از این نوع حوادث اقداماتی در دست اجراست.

جعفری بیان کرد: چند روز گذشته جلسه کمیته ایمنی زمستان با حضور نماینده معاون خدمات شهری در آتش‌نشانی برگزار شد و برای مقابله با خطرات زمستانی چاره‌اندیشی شد.

وی افزود: در این راستا با نصب برنوشته در مناطق مختلف شهر نسبت به جلوگیری از مرگ خاموش اطلاع‌رسانی شد تا مردم با خطرات ناشی از گاز دی‌اکسید کربن آشنا شوند.

جعفری پخش بروشور ایمنی در سطح استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: همچنین برای اطلاع‌رسانی با صداوسیما همکاری‌هایی صورت گرفته است و هشدارهای لازم در مورد نصب بخاری‌های گازی به شهروندان ارائه خواهد شد.

وی گفت: لازم است شهروندان با توجه به تمام نکات ایمنی مانع بروز حوادث ناگوار شوند.

در زمستان سرد گرما مهمان ماست

در فصل زمستان و با شروع سرما میزان استفاده از گاز در میان شهروندان با افزایش روبه‌رو می‌شود و تأمین گاز مورد نیاز شهروندان یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان شرکت گاز است.

در این خصوص مدیرعامل شرکت گاز استان قم به خبرنگار فارس گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فصل سرما تأمین انرژی و گاز به‌صورت ایمن است.

وی با بیان اینکه گاز یکی از مهم‌ترین انرژی‌های مورد نیاز مردم است گفت: در این خصوص نقش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بسیار مهم است.

غلامرضا فرجی ادامه داد: در قم میزان پراکندگی و بعد مسافت شهری زیاد است ازاین‌رو نیازمند ایجاد ایستگاه‌های متعدد تقلیل فشار هستیم.

منبع : فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: ایجاد ایستگاه سی جی اس سوم در منطقه پردیسان به افزایش قدرت پوشش دهی گازرسانی در قم کمک می‌کند و این اقدام ازجمله مبانی پدافند غیرعامل است.

دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های استان ازجمله اورژانس، راهنمایی و رانندگی، پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر و ... قم نیز با تأمین نیرو و سایر تجهیزات لازم خود را آماده مقابله با حوادث ناشی از فصل سرما کرده‌اند و سعی همگان بر این است که در فصل زمستان سفری خوش و ایمن را برای تمام هم‌وطنان فراهم آورند و نگذارند سردی هوا به گرمی کانون خانواده‌‌ای لطمه بزند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com