کد خبر ۳۹۸۱۲ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات هواشناسی قم خبر داد

بارش برف در قم

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم گفت: بارش برف در شهر قم از نیمه شب آغاز می‌شود و این بارش تا فردا صبح ادامه دارد.

به گزارش پایگا هاطلاع رسانی خبر قم ،محمدرضا قاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت آب و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز هوای استان قم ابری همراه با وزش باد است و در اواخر وقت امروز کاهش دما و بارش برف در استان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز حداقل دمای استان قم منفی دو درجه و حداکثر دما نیز 12 درجه است، امروز وزش باد در استان با جهت شمال غربی و با حداکثر سرعت 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: فردا هوای استان ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود، فردا به تدریج کاهش ابر و کم شدن سرعت باد را در استان قم شاهد خواهیم بود، فردا حداقل دمای استان منفی چهار درجه و حداکثر دما نیز 6 درجه پیش بینی می‌شود.

قاضی با اشاره به وضعیت وزش باد در استان قم اظهار کرد: فردا جهت وزش باد در استان شمال غربی و با حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اما در روز یکشنبه وزش باد در استان قم با حداکثر سرعت 30 کیلومتر بر ساعت و با جهت شمال شرقی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه حداکثر دمای استان قم هشت درجه و حداقل دمای استان نیز منفی سه درجه خواهد بود، در 24 ساعت اخیر گرم ترین نقطه استان قم جمکران با 15 درجه و سردترین نقطه استان نیز دستجرد با منفی دو درجه بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: بارش برف در ارتفاعات استان از عصر امروز و بارش برف در خود شهر قم از نیمه شب آغاز می‌شود و این بارش تا فردا صبح ادامه دارد. یک سامانه بارشی امروز سراسر کشور به جز مناطقی از جنوب شرقی را در برگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غبارآلودگی در استان قم از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com