کد خبر ۳۲۳۲۹ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
سخنگوی شورای شهر قم :

تعرفه‌ عوارض و بهای خدمات شهرداری قم بازنگری می‌شود

نعمت‌الله عواطف رستمی سخنگوی شورای شهر قم گفت: براساس طرح کمیسیون برنامه و بوجه در یکصد پنجاه‌وپنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شورای شهر، شهرداری قم ملزم به بازنگری در تعرفه‌ عوارض و بهای خدمات در طول سه ماه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، نعمت‌الله عواطف رستمی اظهار داشت : با اشاره به برگزاری یکصد پنجاه‌وپنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در این جلسه ابتدا سیاست‌های مربوط به تدوین و تهیه بودجه سال 95 شهرداری وسازمان‌های وابسته به آن با رعایت اسناد بررسی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: در این جلسه بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت کشور و بر اساس رعایت راهبرد‌ها و سیاست‌ها و ضوابط مالی ابلاغ شده از سوی شورای شهر، مطرح و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید و مقرر شد شهرداری تا پایان دی ماه 94 نسبت به تهیه و ارائه لایحه بودجه سال 95 اقدام کند.

وی با بیان اینکه سیاست ابلاغی از سوی شورای شهر شامل دو بند بود، خاطر‌نشان کرد: بند (الف) سیاست ابلاغی مربوط به سیاست‌ها و راهبرد‌ها بود که در آن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و انضباط مالی و بودجه‌ای، اهتمام به اتمام پروژه‌های نیمه تمام، استقرار نظام هوشمند‌سازی و فناوری و برون‌سپاری خدمات قابل واگذاری، افزایش بهره‌وری منابع انسانی و پیگیری آموزش‌های مرتبط، اتخاذ تمهیدات لازم در بازپرداخت دیون و بدهی‌های شهرداری و توجه به توسعه مناطق کمتر برخوردار و بافت فرسوده مورد تاکید قرار داشت.

عواطف رستمی با اشاره به اینکه در بند (ب) این سیاست‌ها به ضوابط مالی اشاره شده است، گفت: پیش‌بینی حقوق، مزایا و پرداخت‌های غیرنقدی، ارائه توجیهات کامل در فصول درآمدی، جاری و عمرانی در لایحه بودجه و تفکیک درآمدهای نقدی و غیر نقدی و موارد تهاتری در این بند مورد توجه قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: پس از بررسی سیاست‌های ابلاغی نایب رئیس کمیسیون امور زیر بنایی چند لایحه مربوط به اخذ توافق ملکی در جلسه شورای شهر مطرح شد و پس از توضیحات کامل نسبت به نحوه تملک، لوایح به رای گذاشته و به تصویب نهایی رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از این لوایح مربوط به اخذ مجوز توافق با مالک پلاک ثبتی 24/10608 بود که به دلیل کاربری فضای سبز مورد مخالفت اعضاء شورا قرار گرفت و به اتفاق آراء رد شد عنوان کرد: در این جلسه همچنین لایحه‌ای مورد تصویب قرار گرفت که به استناد تبصره 4 بودجه سال 94‌به شهردار اجازه داده شد تا شوارع متروکه و اراضی مازاد که در اثر تغییر طرح کاربری ایجاد می‌شوند را به فروش برساند.

عواطف رستمی افزود: ادامه جلسه و به منظور تسریع در تملک املاک واقع در بلوار کارگر برای بازگشایی این خیابان به شهردار اجازه داده شد تا پلاک ثبتی 2323و86/2339‌را جهت معوض به صورت غیر نقدی خریداری کندو این لایحه نیز به اتفاق آراء به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در پایان این جلسه نمایندگان شورای شهر به کلیات دو طرح ارائه شده از سوی کمیته محیط زیست و کمیسیون برنامه و بوجه رای مثبت دادند افزود: بر‌اساس طرح کمیته محیط زیست، شهرداری ملزم به جایگزینی پاکت‌های کاغذی به جای پاکت‌های پلاستیکی و پلیمری در فروشگاه‌های عرضه میوه و تره‌بار شد.

وی عنوان کرد: این طرح به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های محیطی به تصویب رسید. طرح کمیسیون برنامه و بوجه نیز شهرداری را ملزم می‌کرد تا در مدت سه ماه در تعرفه‌ها، عوارض و بهای خدمات بازنگری مطلوبی را انجام دهد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com