کد خبر ۳۲۳۴۳ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
مدیر موکب حضرت معصومه(س):

موکب حضرت معصومه(س) در اربعین پذیرای خیل عظیم زائران است

محمود پارچه‌باف مدیر موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده در هر وعده از 5 هزار نفر پذیرایی کنیم، گفت: برای پذیرایی زائران در طول روز نیز برنامه داریم و اگر تعداد زائران بیشتر شود پیش‌بینی پذیرایی در حد نیاز را کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمود پارچه‌باف امشب در نشست خبری که به مناسبت برپایی موکب حضرت معصومه (س) در کربلای معلی هم‌زمان با اربعین حسینی، با اشاره به اینکه همایش میلیونی اربعین یک حرکت جهانی است اظهار داشت: از سال گذشته تشکیلات هیئت عزاداری حضرت فاطمه معصومه (س) در کربلا فعالیت خود آغاز کرد.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در سال گذشته پیش‌بینی خاصی برای اسکان زائران نداشتیم افزود: به لطف خدا با عنایت ائمه (ع) 2 هزار نفر را در منطقه شمال کربلا و در جوار نهر حسینی اسکان دادیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 8 روز پذیرایی نزدیک به 107 هزار نفر را پذیرایی کردیم گفت: برای برگزاری جلسات مذهبی، عزاداری و سینه‌زنی در جلوی موکب با بهترین وجه برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم.

پارچه‌باف با بیان اینکه سال گذشته در روز اربعین، زیارت اربعین توسط حجت‌الاسلام میرباقری قرائت شد و حال و هوای معنوی خوبی داشت عنوان کرد: اقامه نماز در دو وعده مغرب وعشاء را نیز در این روز داشتیم.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با بیان اینکه از اربعین سال قبل برنامه‌ریزی را آغاز کردیم تا برنامه‌های خود را گسترش داده و بتوانیم از تعداد بیشتری از زائران پذیرایی کنیم خاطر نشان کرد: کار موکب به صورت هیئت امنا به ریاست آیت‌الله نظری منفرد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها از یک هفته پیش در کربلا آغاز شده است تصریح کرد: امسال کار را نظام‌مند کرده و با هدف گذاری و برنامه منظمی که داشتیم برنامه را در چارت و با پشتیبانی‌های مختلف آماده اجرا کردیم.

پارچه‌باف با بیان اینکه مسئولانی را برای بخش‌های مختلف انتخاب کرده‌ایم و خواسته‌ایم هر گروهی مسئولیت خود را انجام دهد گفت: جلساتی را با استاندار و مدیران ادارات استان داشته‌ایم. کار موکب به صورت مردمی و با هزینه مردم اداره می‌شود اما هماهنگی‌های لازم را با ادارات انجام داده‌ایم.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 400 میلیون تومان هزینه شد که مردم آن را پرداخت کردند عنوان کرد: مراجع تقلید نیز مشارکت مالی در این مراسم داشتند، تایید مراجع برای ما اهمیت داشته است. تشکیلات موکب نیازمند مجتهد مسلم بوده است و امیدواریم در این راه پول مردم با دقت مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات رهبری تصمیم داریم کار به صورت بهتری انجام شود بیان کرد: قمی‌ها همواره در کارهای خیر و خدمت به مکتب اهل بیت (ع) پیشگام بوده‌اند، کار فرهنگی هدف ما است و باید فرهنگ حسینی را به جهان بشناسانیم.

پارچه‌باف با اشاره به اینکه گعده‌های معرفتی را هم‌زمان با برپایی موکب حضرت معصومه (س) تشکیل داده‌ایم خاطر نشان کرد: طلبه‌ها در این طرح با حضور فیزیکی در چادر‌ها گروه‌های معرفتی را تشکیل می‌دهند.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه امسال موکب حضرت معصومه (س) را در کربلا به ثبت رسانده‌ایم و در غروب اربعین هیئت عزاداری از محل موکب به سمت حرم ائمه حرکت می‌کند گفت: از مداحان معروف در این مراسم استفاده می‌کنیم و آیت الله صدیقی از سخنرانان این مراسم هستند.

وی با اشاره به اینکه فرصت خوبی برای مردم پیش آمده است عنوان کرد: اگر بتوانیم در هر فرصتی اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم کمک‌های بیشتری به این اقدام خداپسندانه می‌شود.

پارچه باف با اشاره به اینکه امسال پیش بینی امداد و خدمات پزشکی را داشته‌ایم گفت: امسال توسط هلال احمر استان قم تجهیزات و گروه 20 نفره از خانم و آقایان پزشک و پرستار را همراه گروه اعزام می‌کنیم.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه امسال نزدیک 6 دستگاه تریلی و کامیون وسایل و تجهیزات به کربلا اعزام کردیم خاطر نشان کرد: همه مواد غذایی اعم از گوشت و مرغ را به محل موکب فرستاده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده در هر وعده از 5 هزار نفر پذیرایی کنیم تصریح کرد: برای پذیرایی در طول روز نیز در برنامه داریم، اگر مقدار بیشتر شود پیش‌بینی کرده‌ایم تا پذیرایی در حد نیاز تامین شود.

پارچه‌باف با بیان اینکه امسال 20 تن برنج به عراق ارسال کرده‌ایم افزود: استعداد پذیرایی هر وعده از 10 هزار نفر را داریم.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com