کد خبر ۳۲۳۶۸ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۴
آیت الله مکارم شیرازیاظهار داشت :

آمار اعتیاد در کشور وحشتناک است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: آمار اعتیاد زنان، مردان و کودکان در کشور وحشتناک است و باید برای درمان معتادان تلاش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که قبل از ظهر چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه طلاب، روحانیون، پدران و مادران باید در توجه به مسائل تربیتی صبر، اسقامت و حوصله داشته باشند، گفت: بازگشت و تربیت انسان‌هایی که دچار عادات سوء هستند نیازمند صبر و تحمل فراوانی است که نیازمند پیگیری مداوم برای برطرف کردن مشکلات این افراد است.

وی با تأکید بر اینکه با مراقبت نباید گذاشت که افراد دچار اعتیاد شوند، گفت: برخی افراد هنگامی که معتاد می‌شوند بازگشت مجدد آن‌ها بسیار سخت است و مجددا به سمت اعتیاد می‌روند، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است.

استاد برجسته حوزه به آمار اعتیاد در زنان و مردان و کودکان اشاره و با بیان این مطلب که این آمار وحشتناک است، ابراز کرد: مسئله اعتیاد سیاسی شده است زیرا دشمنان به دنبال اعتیاد جوانان هستند زیرا فرد معتاد حاضر به قرار گرفتن در خط مبارزه نیست بنابراین باید تلاش شود تا افراد در گرداب اعتیاد گرفتار نشوند.

پیاده روی اربعین نمایش قدرت و عزت است

وی در ادامه به راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین اشاره و با بیان اینکه ما برای افرادی که به این سفر می‌روند دعا می‌کنیم تا سالم برگردند، گفت: پیاده روی اربعین نمایش قدرت، فداکاری، عزت و شرف است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: افرادی که در این پیاده روی شرکت می‌کنند از عجله و به هم ریختن صف‌ها که ممکن است باعث حوادث سختی شود پرهیز کنند و همواره در سفر آرامش خود را حفظ کرده و خونسرد باشند و از زیارت طولانی مدت پرهیز کنند تا همه افراد بتوانند به زیارت برسند.

وی با تأکید بر اینکه زائرین نیت خالص داشته باشند، بیان کرد: نیت خالص موجب می‌شود تا از هرگونه تبلیغات شخصی و جناحی پرهیز شود.

این مرجع تقلید همچنین ضمن توصیه به گردانندگان مواکب مبنی بر توجه به مسائل فرهنگی و همچنین توصیه به بانوان مبنی بر لزوم رعایت حجاب بیان کرد: از خرافاتی که باعث وهن می‌شود باید جلوگیری کرد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com