کد خبر ۳۲۳۸۱ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز تأکید کرد :

لزوم آشنایی جوانان با رساله حقوق امام سجاد(ع)

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز قم گفت: رساله حقوق امام سجاد یکی از آثار معتبر اسلامی است که بایدها و نبایدهای روابط مردم با یکدیگر را مشخص می کند بنابراین شناخت و عمل به آن سبب گسترش مردم داری و خوش اخلاقی در جامعه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطیفیان عصر امروز در بازدید از قرارگاه منتظران شهادت (سمن برتر استان در سال‌های 93 و 94) با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز گفت: صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد از جمله منابعی هستند که نسل جوان و نوجوان نیاز مبرمی به آشنایی با آن‌ها دارد به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج این گنجینه‌های ارزشمند دینی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رساله حقوق امام سجاد یکی از آثار معتبر اسلامی است که باید‌ها و نبایدهای روابط مردم با یک دیگر را مشخص می کند بنابراین شناخت و عمل به آن توسط جوانان مهم است و سبب گسترش مردم داری و خوش اخلاقی در جامعه می‌شود.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز قم عنوان کرد: کانون‌های مساجد ظرفیت بالایی برای ترویج معارف دینی دارند به همین خاطر شناسایی و حمایت از مساجد فعال استان در دستور کار ما قرار گرفته است.

لطیفیان با تأکید بر لزوم وجود حلقه وصل بین مساجد فعال استان ابراز کرد: برخی از مساجد در استان فعالیت‌های شاخصی دارند و می‌توانند الگوی خوبی برای سایر مساجد باشند بنابراین ستاد اقامه نماز تصمیم دارد به عنوان یک حلقه وصل، این مساجد را به یک دیگر معرفی کند تا زمینه انتقال تجربیات و پیشرفت روزافزون و همه گیر شدن فعالیت‌ها فراهم شود.

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه مسجد، مدرسه، منزل و محله خاستگاه اصلی تربیت هستند اذعان کرد: اگر متولیان فرهنگی مسجد، مدیران و معلمان مدرسه، والدین در منزل و اهالی محله به فکر تربیت صحیح و هوشمندانه کودک و نوجوان باشند نسلی متدین و فرهیخته تحویل جامعه خواهند داد و بدین ترتیب سبب پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی آینده خواهند شد.

وی تصریح کرد: اقامه نماز در جامعه یکی از برنامه‌های اصلی امام زمان در عصر ظهور است بنابراین اگر ما گامی در این راستا برداریم، باری از دوش حضرت کم می‌کنیم و این امر دعای خیر ایشان را نصیب ما می‌کند که قطعا کارگشای بسیاری از مسائل زندگی مان خواهد بود.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com