کد خبر ۳۹۵۰۱ انتشار : ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه خبر داد

برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با محوریت «وصالت‌الحقوق»

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه با بیان اینکه ترویج آموزه‌های صحیفه جامعه را از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد، گفت: هفتمین دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با محوریت وصالت‌الحقوق ایشان در سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، با بیان اینکه برافراشته شدن پرچم صحیفه سجادیه در 10 استان و 12 کشور اقدام ساده‌ای نیست، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که مسؤولان اجرایی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از ظرفیت‌های مختلف استان استفاده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای کنونی چهره غیر واقعی از اسلام به نمایش گذاشته شده است، اضافه کرد: برای نمایش چهره راستین اسلام باید تلاش‌های لازم توسط علمای دینی دنبال شود.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: اکنون محققان در حوزه علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مشارکت مطلوبی دارند و تاکنون بیش از 400 نفر از طلاب قمی دوره صحیفه سجادیه را سپری کرده‌اند.

وی از عنایت آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نسبت به تاسیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تقدیر کرد و گفت: مراجع تقلید و شخصیت‌های حوزوی نسبت به فعالیت این مرکز نگاه ویژه دارند.

لبخندان با اشاره به اینکه فعالیت علمی بدون پیوند با حوزه و روحانیت نمی‌تواند کاربرد لازم را داشته باشد، تصریح کرد: روحانیون به صورت گسترده در حوزه‌های پژوهشی وارد شده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر فرهنگی از ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌کنند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه ترویج آموزه‌های صحیفه سجادیه جامعه را از آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد، عنوان کرد: هفتمین دوره این کنگره بین‌المللی با موضوع وصالت‌الحقوق امام سجاد(ع) در سال آینده برگزار می‌شود.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com