کد خبر ۳۲۴۲۵ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
مدیرکل بیمه سلامت استان قم:

اتباع بیگانه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

محمدرضا فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: اتباع بیگانه زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم،

با بیان اینکه شرایط قم به دلیل وجود اتباع شرایطی بسیار ویژه است افزود: طبق بخشنامه ابلاغی از 25 آبان ماه سال جاری کار ثبت‌ نام از اتباع برای بیمه آغاز شده و ما آمادگی ثبت نام از اتباع را داریم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای درمانی اظهار کرد: هزینه درمانی برای بیماران خاص بسیار زیاد است و به طور مثال هر بیمار دیالیزی ماهانه حدود دو میلیون تومان هزینه درمان دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: اتباع همیشه در تامین هزینه‌های درمانی با معضل روبه‌رو بودند که با پی‌گیریهای سازمان و مراجع مربوطه مقرر شد اتباع بیمه شوند.

فخاریان قمی یادآور شد: هزینه دیالیز یا سایر بیماری‌های خاص برای آنهایی که دفترچه داشته باشند رایگان است.

وی با اعلام اینکه اتباع در سه سطح بیمه می‌شوند عنوان کرد: در این دسته‌بندی اتباع در سه سطح آسیب‌پذیر، غیر آسیب‌پذیر و بیماران خاص طبقه‌بندی شده و می‌توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در خصوص گروه‌های آسیب‌پذیر اظهار کرد: 75 درصد حق بیمه توسط کمیساریای عالی پناهندگان و 25 درصد توسط خود فرد پرداخت می‌شود که برای مدت 6 ماه بیمه می‌شوند.

فخاریان قمی ابراز کرد: برای گروه دوم یعنی اقشار غیر آسیب‌پذیر که کمیساریای عالی پناهندگان هیچ درصدی را پرداخت نمی‌کند و کل مبلغ درمان توسط خود فرد پرداخت می‌شود و به این گروه فقط کارت درمان اعطا می‌شود تا بتوانند از خدمات بستری استفاده کنند.

وی در خصوص بیماران خاص گفت: برای بیماران خاص 100 درصد هزینه توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می‌‌شود و این گروه دفترچه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم اضافه کرد: بیماری‌های خاص شامل پیوند و دیالیز، MS، تالاسمی و هموفیلی است که 100 درصد هزینه توسط کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می‌شود و این گروه با دریافت دفترچه می‌توانند از خدمات سرپایی و بستری به صورت رایگان بهره ببرند.

فخاریان قمی با اعلام اینکه گروه آسیب‌پذیر یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت می‌کنند افزود: مشمولان این گروه 24 هزار و 300 تومان حق بیمه پرداخت و برای 6 ماه کارت درمان دریافت می‌کنند.

وی هزینه صدور دفترچه بیمه را 10 هزار ریال ذکر کرد و گفت: گروه‌های غیر آسیب‌پذیر نیز با پرداخت 97 هزار و 200 تومان برای مدت 6 ماه کارت درمان دریافت و می‌توانند از خدمات بستری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در پاسخ به این سئوال که خدمات سرپایی در بیمه سلامت نه تنها ارزان نشده بلکه گران‌تر شده است اظهار کرد: در این بیمه به دلیل حاد و واجب‌تر بودن بستری  ارائه خدمات از بستری شروع شد و پرداخت 10 درصد حق بیمه توسط بیمار از اهدافی بوده که باید منابع آن تامین شود.

فخاریان قمی اضافه کرد: طرح تحول به علت محدود بودن منابع از خدمات بستری آغاز شد و اگر منابع تامین شود در آینده می‌توانیم در خدمات سرپایی هم قدم برداریم.

وی یادآور شد: پرداختی‌های بیمه‌ها عقب افتاده و عدم تحقق تخصیص‌های در نظر گرفته شده و همچنین مطالبات وصول نشده موجب می‌شود تا ارائه خدمات با مشکل و محدودیت روبه‌رو شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه 23 میلیون جمعیت روستایی داریم عنوان کرد: 10 میلیون روستایی از ابتدای سال 93 تا کنون به صورت رایگان بیمه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

فخاریان قمی هزینه پرداختی‌های بستری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جمعیت روستایی سه درصد هزینه و جمعیت شهری 6 درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: کسانی که هیچگونه بیمه‌ای ندارند می‌توانند از طریق سایت ثبت نام کرده یا به دفاتر طرف قرارداد مراجعه و دفترچه دریافت کنند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com