کد خبر ۳۲۴۳۹ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
طی ۶ ماه نخست سال جاری؛

۶۳۰۰۰ بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی قم انجام شد

احمدرضا سمیعی نصب مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳ هزار و ۷۹۷ مورد بازرسی در قم انجام شده که از این تعداد ۷ هزار و ۸۴۸ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمدرضا سمیعی نصب با اشاره به حوزه‌های نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: نظارت این سازمان شامل، واحدهای تولیدی و صنعتی، شرکت‌ها و واحدهای صنعتی می‌شود ولی نظارت بر واحدهای صنعتی به دلیل اینکه مردم سر و کار دارند بیشتر از سایر واحدها است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ هزار واحد صنفی و بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در قم وجود دارد، به اولویت‌های این سازمان در نظارت‌ها اشاره کرد و گفت: اولویت اول بازرسی و رسیدگی به گزارش‌ها و شکایات مردمی است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: اولویت دوم در بازرسی توجه به کالا و خدماتی است که در سبد خانوار اولویت دارد مانند بحث آرد و نان، کالاهای اساسی، فرآورده‌های لبنی و پروتئینی که نظارت‌ها بر این نوع کالاها بیشتر است.

وی نظارت بر توزیع و قیمت میوه و تره بار را از دیگر اولویت‌ها عنوان و بیان داشت: بازرسان از ابتدای صبح در محل میدان تره و بار حاضر شده و قیمت‌ها را در محل توزیع بررسی می‌کنند.

سمیعی نصب در ادامه به بازرسی‌ها و تخلفات انجام شده اشاره و ابراز کرد: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری، ۶۳ هزار و ۷۹۷ مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد ۷ هزار و ۸۴۸ مورد پرونده تخلف در قالب ۸ هزار و ۵۴۴ تخلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: عدم درج قیمت با ۲ هزار و ۸۰۷ مورد، گران‌فروشی با ۲ هزار و ۳۴۰ مورد، عدم رعایت ضوابط و دستوالعمل‌های بهداشتی با ۷۷۲ مورد، کالای قاچاق با ۱۱۳ مورد و عرضه خارج از شبکه آرد با ۱۳۲ مورد بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ارزش ریالی تخلفات را ۲۰ میلیارد و ۶۰۱ میلیون و ۳۱۳ هزار ریال عنوان و بیان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام شده از نانوایی‌ها نیز طی ۶ ماه اول سال هفت هزار و ۱۴۳ مورد بوده که هزار و ۷۷ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۶۱۳ میلیون و ۱۴۷ هزار ریال تشکیل شد.

منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com