کد خبر ۳۲۵۴۲ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۹
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

کشف محموله قاچاق موجودات دریایی در قم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا یک محموله موجودات دریایی از داخل یک اتوبوس در قم کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به کشف محموله قاچاق موجودات دریایی در یکی از مبادی ورودی شهر قم در سخنانی اظهار کرد: این محموله در داخل یک اتوبوس جاسازی شده بود که توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه این محموله قاچاق شامل بیش از 70 حلزون دریایی، آبسنگ مرجانی و ستاره دریایی بود، خاطرنشان کرد: پس از کشف این محموله موجودات دریایی که از جنوب کشور به سمت تهران در حال قاچاق بود، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قم با حضور در محل، آن را ضبط می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ارسال پرونده این متخلفان به مراجع قضایی، از اخذ جریمه زیست محیطی به مبلغ 40 میلیون ریال از آنها خبر داد و گفت: متاسفانه هیچ گروهی از موجودات و زیستمندان از هجوم غارتگران طبیعت در امان نبوده و طی سال‌های اخیر ذخایر طبیعی کشور به شدت مورد هجوم قرار گرفته است.

گفتنی است آبسنگ مرجانی یکی از موجودات زیبای دریایی و از اکوسیستم‌های دریایی منحصر به فرد، غنی و کهنسال است که متاسفانه دائما مورد تعرض قرار دارد، بطوری که تاکنون 10 درصد مرجان‌های جهان کاملا تخریب و بیش از 35 درصد نیز در معرض تهدید و تخریب شدید قرار گرفته‌اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com