کد خبر ۳۲۵۹۶ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
رئیس ستاد اربعین کشور خبر داد

صدور یک میلیون و 455 هزار ویزا تا دیروز

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: تا دیروز نزدیک به یک میلیون و 455 هزار روادید برای زائران ایرانی مراسم اربعین در کربلا صادر شده است که یک میلیون و 300 هزار نفر از آنان نیز تاکنون به عراق رفته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امنیت کامل زائران حسینی فراهم شده است، اظهار کرد: با برگزاری جلسات مختلف با دولت عراق تلاش کردیم امنیت زائران به صورت کامل فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر دولت ایران و عراق در آمادگی کامل به سر می‌برد تا چنانچه حادثه‌ای رخ داد به سرعت نیروهای امدادی و خدماتی خود را به منطقه اعزام کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه چندین مرکز درمانی سرپایی توسط نیروهای امدادی در عراق تشکیل شده است، گفت: در حال حاضر تعدادی آمبولانس به همراه 90 تن دارو به عراق ارسال شده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: برای آسایش زائران حسینی در طول مسیر 185 هزار مکان برای اسکان زائران آماده شده است که در تمام این مکان‌ها خدمات خوبی به زائران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مناسب استانداری‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی گفت: بخشی از کمک‌هایی که به وسیله استانداری‌ها جمع‌آوری شده به استان‌های ایلام و خوزستان و بخش دیگری به کشور عراق ارسال می‌شود.

رئیس ستاد اربعین کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود یک هزار و 700 روحانی برای تبلیغ احکام اسلام به عراق اعزام شده‌اند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه 3 هزار نفر در مرز مهران به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: خدمات درمانی به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه زائران حسینی باید با ویزا و پاسپورت از کشور خارج شوند گفت: برخی از زائران حسینی گمان می‌کنند بدون ویزا و پاسپورت می‌توانند از کشور خارج شوند از همین رو به مرزها می‌آیند که این امر امکان‌پذیر نیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: تا روز گذشته حدود یک میلیون و 455 هزار ویزا صادر شده است که یک میلیون و 300 هزار نفر از زائران حسینی به عراق رفته‌اند و روز گذشته 105 هزار نفر از مرز خارج شده‌اند.

ذوالفقاری تاکید کرد: در حال حاضر دولت و مردم عراق مهمان‌نوازی خوبی از زائران داشته‌اند زیرا که دولت ایران موکب‌ها و محل اسکان‌های اندکی برای زائران فراهم کرده بود که سبب شد تا بیشتر زائران مهمان مردم عراق شوند.

وی با اشاره به اینکه متولی و میزبان اصلی اربعین حسینی مردم و دولت عراق هستند، گفت: دولت تنها در زمینه ساماندهی کمک‌های مردمی فعالیت کرده است و تمام خدماتی که به زائران حسینی ارائه می‌شود مردمی است.

رئیس ستاد اربعین کشور یادآور شد: در مرز چزابه 30 موکب و در مرز مهران و شلمچه در حدود 220 موکب آماده شده که همه این موکب‌ها مردمی است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه نباید نمادهای ایران در عراق برجسته شود، گفت: با استفاده از ظرفیت اربعین حسینی می‌توان انسجام جهانی را در جامعه شکل داد.

وی تصریح کرد: با توجه به فتوای آیت‌الله سیستانی زائرانی که پنج روز قبل و پنج روز بعد از اربعین حسینی به امام حسین (ع) و یاران با وفایشان سلام بدهند ثواب سلام در روز اربعین را خواهند برد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com