کد خبر ۳۲۶۱۴ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۶
با قرعه‌کشی مسابقات لیگ دسته اول:

حریفان تیم جوانان صبای قم مشخص شدند

تیم فوتبال جوانان صبای قم حریفان خود در فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور را شناخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رساین خبر قم ، تیم فوتبال جوانان صبای قم سومین تیم پایه باشگاه فرهنگی ورزشی صبا است که امسال به نمایندگی از فوتبال استان قم در مسابقات لیگ‌های پایه کشور و البته در لیگ دسته اول رده سنی جوانان ایران به میدان خواهد رفت.

این در حالی است که تیم‌های فوتبال رده‌های سنی نوجوانان و امید صبای قم نمایندگان استان قم در مسابقات لیگ‌های برتر نوجوانان و امید باشگاه‌های کشور هستند و هم اکنون در جریان این رقابت‌ها قرار دارند اما تیم جوانان صبا قرار است به زودی در لیگ دسته اول به میدان برود.

هدف باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم از تیم‌‌داری در سطح اول رقابت‌های باشگاهی فوتبال پایه کشور شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد و معرفی نخبه‌های فوتبال قم به مسابقات و لیگ‌های بالاتر این رشته است و بر همین اساس از سه تیم پایه در لیگ‌های کشور حمایت می‌کند.

یکی دیگر از اهداف حضور تیم‌های پایه باشگاه صبای قم در این مسابقات، حضور استعدادیاب‌ها و مربیان به منظور شناسایی بازیکنان شاخص رده‌های سنی مختلف است زیرا این بازی‌ها در رقابت نمایندگان قم با تیم‌هایی از نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود و فرصت خوبی برای استعدادیاب و معرفی مربیان بادانش فوتبال قم است.

با توجه به اینکه بیشتر بازیکنانی که الان در سطح بالای لیگ برتر بزرگسالان و دسته اول باشگاه‌های کشور و همچنین دیگر رده‌های سنی فوتبال ایران حضور دارند از مسابقات لیگ‌های پایه کشور معرفی شده‌اند، فوتبال قم نیز آینده درخشان خود را در این رده‌ها جستجو می‌کند.

مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور در حالی برگزار می‌شود که 28 تیم در این رقابت‌ها حضور دارند و با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال در چهار گروه هفت تیمی مرحله مقدماتی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

برنامه‌ریزی بازی‌ها به شکلی صورت گرفته است که در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی، از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود کنند که بدین‌ترتیب هشت تیم از مرحله گروهی بالا می‌آیند و در مرحله بعد در دو گروه چهار تیمی قرار گرفته و مسابقات را به صورت مجتمع ادامه می‌دهند.

همچنین تیم‌ها در مرحله دوم به شکلی دیگر بازی‌ می‌کنند به طوری که تیم اول گروه نخست، تیم دوم گروه دوم، تیم اول گروه سوم، تیم دوم گروه چهارم در یک گروه قرار می‌گیرند و در گروه دیگر تیم‌های دوم گروه نخست، تیم اول گروه دوم، تیم دوم گروه سوم و تیم اول گروه چهارم با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

از این مرحله از هر گروه دو تیم به مرحله پایانی صعود می‌کند و در مرحله پایانی در یک گروه چهار تیمی مسابقات به صورت مجتمع برگزار می‌شود تا دو تیم برتر لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور در سال 1394 به لیگ برتر فصل آینده صعود کنند، ضمن اینکه تیم‌های آخر از مرحله نخست گروه‌ها به صورت مستقیم به مسابقات مناطق کشور در فصل آینده سقوط می‌کنند.

تیم فوتبال جوانان صبای قم در مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور با تیم‌های مدرسه عالی‌مشهد، دانش فریدون‌کنار، بهارنارنج بابل، پدیده ساری، استعداد برتر مشهد و پارس‌ خلیج‌خودرو تهران در گروه دوم جای گرفته است.

* گروه‌بندی مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول جوانان کشور

گروه اول: دخانیات گیلان، شهرداری اردبیل، آب منطقه‌ای کرمانشاه، پاس همدان، آذردان مغان اردبیل، ملوان بندر انزلی و علم و ادب ارسباران

گروه دوم: مدرسه عالی‌مشهد، صبای قم، دانش فریدون‌کنار، بهارنارنج بابل، پدیده ساری، استعداد برتر مشهد و پارس‌ خلیج‌خودرو تهران

گروه سوم: مس رفنسجان، البدر بندر کنگ، پتوی‌لاله اصفهان، فولاد یزد، شهیدوفایی شیراز و گل‌گهر سیرجان

گروه چهارم: ایران‌جوان بوشهر، نفت امیدیه، پتروشیمی بندرامام، استقلال اهواز، برق شیراز و شرکت ملی و حفاری اهواز

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com