کد خبر ۳۲۶۷۱ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) :

اندیشمندان جهان اسلام، حرکت حیات بخش رهبری را دنبال کنند

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: علما و اندیشمندان ایران و جهان اسلام، حرکت حیات بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنند تا یک منظومه فکری و فرهنگی در برابر تهاجم بی امان آمریکا و غربی ها که علیه اسلام پیش گرفته اند، شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد سعیدی» در گفت وگویی با اشاره به نامه دوم رهبری خطاب به جوانان کشورهای غربی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در راستای مرزبانی اسلام و حدود الهی و حفاظت از مکتب، در این دو نامه، اقدام به دفاع از اسلام ناب و معرفی طاغوت و دشمنان اسلام نموده اند. 
وی خاطرنشان کرد: نامه اول ایشان در تاریخ اول بهمن ماه 93 نوشته شده و نامه دوم هشتم آذرماه 94؛ یعنی در فاصله کمتر از یک سال نامه دوم منتشر شده و این دلیل بر اهمیت نامه هاست. 
وی با اشاره به اینکه نامه اول به علت حادثه تروریستی هفتم ژانویه 2015 در فرانسه و نامه دوم هم به دلیل حوادث تروریستی بود که در فرانسه اتفاق افتاده است، گفت: عاملان هر دو حادثه تروریستی (اول و دوم) گروه داعش بودند. 
سعیدی افزود: در پی حادثه اول آمریکا و غربی ها و حتی خود فرانسوی ها نه تنها هیچ واکنشی قابل توجهی علیه گروه تروریستی داعش نشان ندادند، بلکه ضمن استمرار حمایت ها و کمک های همه جانبه خود تلاش کردند نوک حملات خود را علیه اسلام متوجه کنند و به مخاطبان خود چنین القا کنند که این اسلام است که تروریست پرور است. 
وی با بیان اینکه قرائن گویای آن بود که هدف از ایجاد حادثه تروریستی اول در فرانسه این بود که اسلام را متهم و بدنام کنند، گفت: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه اول خود تکیه اصلیشان بر روی اسلام بود و به جوانان غربی تاکید فرمودند اسلام را از منابع اصلی آن و نه از واسطه ها و رسانه ها دریافت کنند و خطاب ایشان در نامه اول به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی بود. 
وی خطاب نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی را به جوانان غربی عنوان کرد و گفت: در این نامه، ایشان ضمن تاکید دوباره بر شناخت صحیح از اسلام، محور اصلی فرمایش های خود را بر این قرار دادند که جوانان غربی باید شناخت درستی از تروریست و عامل به وجود آمدن آن و کشورها، مکتب ها و دیدگاه هایی که علیت به وجود آمدن تروریسم و پرورش و حمایت از آنهاست، داشته باشند. 
سعیدی، عدم واکنش صحیح در حادثه تروریستی اول از طرف دنیای غرب، بویژه فرانسه را مسبب ایجاد حادثه تلخ دیگری از طرف همان تروریست های بی رحم و بی منطق داعش، در همان کشور فرانسه و با جرات، حجم، گستره و تلفات بیشتر دانست و افزود: حادثه اول تعداد کشته ها 12 نفر و زخمی ها 10 نفر، ولی در حادثه دوم تعداد کشته ها 129 نفر و زخمی ها بیش از 350 نفر بودند و اگر همان حادثه اول به جای نشانی غلط دادن، با این گروه تروریستی جانی برخورد قاطع می کردند، اکنون شاهد این حادثه شوم نبودند. 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این نامه که فرمودند؛ «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می دهم نه به این علت که پدران و مادران شما را ندیده می انگارم، بلکه به این سبب که آینده ملت و سرزمینتان را در دستان شما می بینم و نیز حس حقیقت جویی را در قلب های شما زنده تر و هوشیارتر می یابم، همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمی کنم چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده اند.»، گفت: تکیه اصلی ایشان در نامه اول روی شناخت صحیح اسلام بود همانگونه که خود تصریح فرمودند که؛ «سخن من با شما درباره اسلام است و به طور خاص درباره تصویر و چهره ای که از اسلام به شما ارائه می گردد.» 
وی این دو نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را حرکت مهم و جدیدی در راستای رسالت بزرگی که برعهده خود می بینند، عنوان و بیان کرد: در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) خداوند از طریق رهنمودهای اهل بیت(ع) وظیفه تبیین، تفسیر، تبلیغ و نشر معارف الهی را برعهده فقیه جامع الشرایط قرار داده است و ائمه اطهار(ع) چنین شخصیتی را نایب خود و حاکم بر مردم نموده اند و با توجه به اینکه خود امام در عصر ظهور، موظف به معرفی اسلام و دفاع از دین در برابر همه انسان هاست -نه تنها عده ای خاص- به همین خاطر ولی فقیه هم در عصر غیبت نسبت به همه انسان ها مسئولیت دارد. 
سعیدی، درباره ضرورت انتشار دومین نامه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی در شرایط امروزی گفت: با توجه به اینکه عاملان هر دو حادثه جنایت بار از طرف گروهی که به غلط نام مسلمان را بر روی خود گذاشته اند انجام شده، ذهنیتی در برخی از مردم کشورهای غربی نسبت به اسلام پیدا شده که اسلام طرفدار ترور و تروریست پرور است. 
وی افزود: این ذهنیت منفی نسبت به اسلام و مسلمانان سال هاست که از طرف نظریه پردازان غربی و صاحبان زور و ثروت با انگیزه هایی خاص ترویج و تقویت می شود و برای از بین رفتن این برداشت غلط از اذهان مردم کشورهای غربی از سوی کشورهای اسلامی، علما و اندیشمندان آن نه تنها اقدام جدی و موثری صورت نگرفته بلکه با اعمال و رفتار و حمایت های روسای برخی از کشورهای اسلامی همچون عربستان، قطر و ترکیه از این تروریست ها، این ذهنیت غلط از اسلام، تقویت هم شده است. 
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که مرزبانی اسلام و حدود الهی و حفاظت از مکتب را بر عهده گرفته اند در راستای این رسالت عظیم اقدام به دفاع از اسلام ناب و معرفی طاغوت و دشمنان اسلام در طی این دو نامه نموده اند همان گونه که قرآن فرموده است: «و لقد بعثنا فی کل امه رسولاً أن اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت... .» رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر دو نامه عنایت دارند که صف جوانان غربی را از صف روسا و سیاستمداران غربی جدا کنند. 
سعیدی، درباره مهم ترین پیام این نامه افزود: مهم ترین پیام رهبری تذکر و هشدار به جوانان غربی است که به خود آیند و دست های پیدا و پنهان و ناپاک دزدان عقیده یعنی سردمداران ظلم و فساد را بشناسند و بر نقشه ها و توطئه های شوم آنان آگاه و به راه حق متوجه شوند و اسلام را از سرچشمه زلال آن یعنی قرآن و کلام عترت بیاموزند؛ ایشان مشفقانه و پدرانه تلاش می کنند که افق جدیدی پیش روی جوانان حقیقت جوی غربی قرار دهند. 
امام جمعه موقت قم گفت: در همین راستا لازم است که سایر علما و اندیشمندان ایران و جهان اسلام، حرکت حیات بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال کنند تا یک منظومه فکری و فرهنگی در برابر تهاجم بی امان آمریکا و غربی ها که علیه اسلام پیش گرفته اند، شکل بگیرد. 
وی با اشاره به واکنش احتمالی غرب نسبت به این نامه گفت: به طور مسلم غربی ها با این رویکرد و نگاه آقا موافق نیستند، چون رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این حقایق دست آنان را رو کرده و نقشه ها و توطئه های شوم آنها را افشا می کنند و با روشنگری خویش ظلم فکری و فرهنگی چندین ساله حاصل اتاق های فکرشان را برملا می کنند به طور مسلم در برابر آن موضعگیری می کنند، چرا که ذات این نامه ها روشنگری است. 
سعیدی افزود: در ابتدا آنها تلاش می کنند این نامه به رویت جوانان و مردم کشورهای مورد خطاب رهبری نرسد یعنی با سانسور شدید و فیلتر کردن هر چیزی که امکان فیلتر شدن آن باشد جلوی نشر آن را می گیرند که این کار مصداق «یریدون لیبطقوا نورالله» است. 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: همچنین با ایجاد فضاهای حاشیه ای در رسانه ها و خبرسازی و بدل سازی تلاش می کنند اهمیت، عظمت و حساسیت این نامه ها را به حداقل برسانند. 
وی گفت: سومین اقدام احتمالی غرب این است که امکان دارد برخی از مزدوران قلم به دست و فرهنگی خود را فرا بخوانند تا در مقابل مطالب و مفاهیمی در ضدیت با مطالب و مفاهیم این نامه ها در رسانه ها و سایت ها منتشر کنند و نیز با شبهه افکنی و نشر مطالب ضد اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) بویژه از ناحیه برخی از روشنفکران سکولار و دین ستیز، از فروغ و روشنگری نامه رهبری بکاهند. 
وی درباره چهارمین اقدام احتمالی غرب نسبت به نامه های رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: احتمال می رود غربی ها و آمریکا برای آنکه قدری با محتوای نامه ها بخصوص نامه دوم که درباره ماهیت تروریست های داعش و تکفیری است همراهی کرده باشند و با هدف رد گم کردن و پنهان کردن دست های پلید خود، کشورها و اشخاص را به عنوان مجرمان اصلی و تروریست پرور معرفی و حتی تا حدی مجازات کنند تا آنها قربانی شده و مجرم اصلی که خود آمریکایی ها و غربی ها هستند، شناسایی و معرفی نشوند و با تظاهر به همدردی با آسیب دیدگان، کانون های اصلی پرورش تروریست ها را مخفی نگاه دارند. 
سعیدی، به وظیفه رسانه ها در انتشار و انعکاس گسترده این نامه ارزشمند رهبری اشاره و اظهار کرد: با توجه به نقشه ها و توطئه های دشمنان و مجرمان اصلی باید رسانه ها و دستگاه های تبلیغی، بخصوص علما و اندیشمندان و کسانی که وظیفه شان ابلاغ دین خداست، دست به کار شده و قبل از آنکه دشمن برای خنثی و یا کم اثر کردن این کار بزرگ اقدام کنند، این رسانه ها و این بزرگان وارد عمل شوند. 
وی با اشاره به تعاملات آستان مقدس حضرت معصومه(س) با زائران و گردشگران غیرایرانی و پذیرایی از آنها درباره وظیفه آستان مقدس در این عرصه گفت: باید در این فرصت پیش رو هر کس که درد دین دارد و مظلومیت اسلام ناب و مهجوریت قرآن و معارف اهل بیت(ع) را مشاهده می کند و ظلمی که جهان غرب و آمریکا علیه اسلام روا می دارد با هماهنگی و همفکری و برنامه منظم و ارائه تحقیقات و تحلیل های صحیح و متقن، این فضای مسموم بر جهان غرب و آمریکا را در حد مقدورات و امکانات از بین ببرد. 
وی خاطرنشان کرد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) که مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) است، وظیفه اش نشر، تبیین و تفسیر کلام آقاست؛ چون نامه های رهبری در راستای اهداف اهل بیت(ع) است. 
وی افزود: قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) قطب مهم و بلکه مهم ترین قطب فرهنگی اهل بیت(ع) است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در کلمات خود بارها به این معنا تصریح کرده اند؛ بنابراین زائران، بخصوص زائران غیرایرانی -به حق- انتظار دارند که به برکت زیارت حرم مطهر از ایده ها و اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند؛ چنانچه این مهم با دقت و فراست انجام شود، بهترین پذیرایی از زائران است. 

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com