کد خبر ۳۴۰۲۷ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

برخورد قاطع سپاه با تفنگداران آمریکا پیامی قاطع به مزدوران منطقه ای بود

امام جمعه قم با بیان این که برخورد قاطع سپاه پیامی به مزدوران آمریکا در منطقه داشت، گفت: این برخورد به این مزدوران فهماند که عددی نیستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رفتاران کریمانه خود نشان داد که در اوج اقتدار با دشمنان خود، اخلاق اسلامی را نیز رعایت می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با درخواست حداکثری جامعه در ریشه کن کردن نظام شاهنشاهی به پیروزی رسید و ماندگار شد.


وی افزود: این پیروزی و ماندگاری مسأله ای است که برای دشمنان غیر قابل تحمل به شمار می رود از این رو همواره در اندیشی سرنگونی و ریشه کن کردن انقلاب اسلامی هستند، اما با وجود تهدیدها، توطئه ها، تحریم ها و فتنه ها انقلاب اسلامی روز بهروز قوی تر شده و بدون اعتنای به تهدیدها به راه خود ادامه می دهد.


تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که آحاد جامعه وظیفه دارند که بر عناصر پیروزی و ماندگاری انقلاب تأکید کنند، اظهار داشت: یکی از این عناصر این است که انقلاب اسلامی ایران سخن حق داشت و سخن حق نیز ماندگار است.


وی ادامه داد: حرف حق انقلاب حاکمیت ارزش های دینی، اخلاقی و معنوی است که این سخن با فطرت الهی مردم نیز هماهنگ است، از این رو اگر مردم بدانند سخنی موافق فطرت آن ها است از آن حمایت می کنند؛ مردم در انقلاب به دنبال تحولاتی بودند که بر مبنای اسلام صورت گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که مردمی بودن انقلاب از دیگر علل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی نسبت به تمامی جوانب فردی و اجتماعی فراگیر است، انقلاب اسلامی صرفا یک انقلاب اخلاقی و معنوی یا اقتصادی و سیاسی نبود بلکه همانند اسلام بر تمام شؤون زندگی انسان نظر دارد.


وی عنوان کرد: وجود انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از علل ماندگاری انقلاب است، این که آحاد مردم در سرنوشت کشور خود سهیم باشند مسأله ای بسیار مهم است؛ انتخابات در حفظ انقلاب و ناکام گذاشتن دشمنان آن مؤثر است.


تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور باید در انتخابات شرکت کنند، برای تحقق این خواست رهبر معظم انقلاب الزاماتی وجود دارد که باید رعایت شود.


وی اضافه کرد: شورای محترم نگهبان با معرفی افراد واجد صلاحیت برای جناح ها و سلیقه های گوناگون زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم می کنند تا در چارچوب مقررات یک رقابت جدی و سالم شکل گیرد، کاندیداها باید با تبلیغات صحیح و غیر تخریبی و متناسب با شأن نظام آرای مردم را به سوی خود جلب کنند؛ توزیع عادلانه عرصه ها و فرصت های تبلیغی برای تمامی کاندیداها از سوی مسؤولان امر از دیگرعوامل شرکت حداکثری مردم است.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران در دستگیری تفنگداران آمریکایی، سپاه را نهادی خواند که در تمامی عرصه ها خوش درخشیده و گفت: از جمله این عرصه ها این است که رییس جمهور در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پالایشگاه پارس جنوبی از همکاری سپاه در همکاری این پرژه عظیم تجلیل کرد یعنی سپاه در تمام عرصه ها که ورود داشته با لیاقت و درایت عمل کرده است.


وی افزود: نمونه دیگر از توانمندی و اقتدار سپاه پاسداران را در برخورد با دو فروند شناور رزمی آمریکا که به حریم جمهوری اسلامی ایران وارد شده بودند می توان ملاحظه کرد، این برخورد مقتدرانه سپاه چند پیام مهم داشت که اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی در حفظ و حراست از حریم کشور یکی از آن ها است.


امام جمعه قم با بیان این که برخورد قاطع سپاه پیامی به مزدوران آمریکا در منطقه داشت، اظهار داشت: این برخورد به این مزدوران فهماند که عددی نیستند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رفتاران کریمانه خود نشان داد که در اوج اقتدار با دشمنان خود اخلاق اسلامی را نیز رعایت می کنیم؛ درود خدا بر دلاور مردانی که با فرماندهی حضرت امام خامنه ای اکنون سربازانی شایسته و زمینه ساز برای حکومت جهانی امام زمان(عج) هستند.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در هفته آینده پرونده تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بسته شود و اقتصاد ایران و متولیان آن، دوره تازه ای را برای جبران گذشته آغاز کنند.

منبع:رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com