کد خبر ۳۲۶۸۱ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کردند :

همایش میلیونی اربعین مانور عظمت اسلام در جهان است

آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زیارت اربعین توجه انسان به اهل بیت (ع) و همچنین مانور عظمت اسلام در جهان است و مردم بیشترین پشتیبانی را بدون نیاز به ورود دولت‌ها به این مسئله دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد غروی اظهار داشتند : با بیان اینکه یکی از امور مورد تأکید در روایات زیارت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: روایات فراوانی وارد شده که اگر انسان موفق به زیارت امام حسین (ع) در دوران زندگی خود نشود دین این فرد ناقص بوده و لحن این روایات بر این نکته تأکید دارد که انسان حتماً باید زیارت امام حسین (ع) را در دوران زندگی خود داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حتی افرادی که نمی‌توانند به زیارت امام حسین (ع) بروند از دور می‌توانند به امام حسین (ع) سلام دهند و این مطلب در رابطه با هیچ یک از ائمه (ع) به این صورت تأکید نشده است.

آیت الله غروی با بیان اینکه واژه 40 واژه‌ مقدسی بوده و دارای جایگاه خاصی است، گفت: اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری به همراه رفیق خود به سمت کربلا حرکت کرده و به زیارت امام حسین (ع) می‌آیند و در این میان آدابی که جابر بن عبدالله انصاری به کار برده قابل ملاحظه است و باید به آن توجه کرد.

وی با تأکید بر اهمیت زیارت اربعین گفت: اربعین یادآور جریان و حادثه بزرگی در طول تاریخ است همچنین با توجه به اینکه زیارت امام حسین (ع) صد برابر عمره و حج است گاهی پابرهنه رفتن به زیارت امام حسین (ع) در روایات تأکید شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط بوجود آمده و تسهیلات ایجاد شده برای زیارت اربعین گفت: مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری برای زیارت امام حسین (ع) دارند و در روایات هم تأکید شده که یکی از علامات مومن زیارت اربعین است و در حال حاضر ظرفیت خوبی برای نشان دادن عظمت اسلام ایجاد شده است.

آیت الله غروی گفت: زیارت اربعین توجه انسان به اهل بیت (ع) و همچنین مانور عظمت اسلام در جهان است و مردم بیشترین پشتیبانی را بدون نیاز به ورود دولت‌ها به این مسئله دارند.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com