کد خبر ۳۲۷۹۸ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۶
با حضور علما و مراجع تقلید :

مراسم بزرگداشت مرحوم رکن‌آبادی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت غضنفر رکن‌آبادی مهاجر الی‌الله و سفیر پیشین ایران در لبنان‌ دوشنبه شب با حضور جمعی از آیات عظام در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم بزرگداشت غضنفر رکن‌آبادی مهاجر الی‌الله و سفیر پیشین ایران در لبنان  با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان بیوت مراجع تقلید به همراه مسئولان استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم از اهمیت حماسه اربعین حسینی و حضور گسترده شیعیان در پیاده‌روی نجف تا کربلا یاد کرد و گفت: در این حماسه بزرگ چند میلیون نفری همانند سال‌های گذشته حادثه خاصی رخ نداد اما در حادثه منا بیش از هفت هزار نفر از حجاج جان خود را از دست دادند.

آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی با اشاره به انعکاس گسترده حادثه منا در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی اضافه کرد: طبق تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید باید کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی ابعاد فاجعه منا تشکیل شود و مسئولان وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای دریافت حق جانباختگان منا را انجام دهند.

مرحوم غضنفر رکن‌آبادی متولد و رشد یافته شهر مقدس قم بوده و این مراسم از سوی سازمان حج و زیارت، وزارت امورخارجه، بسیج مستضعفین، استانداری و سایر نهادها در قم برگزار شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com