کد خبر ۳۲۸۲۲ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم :

برگزاری سوگواره تعزیه در بیش از ۴ نقطه استان قم

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس "تا انتها حضور" تا آخر ماه صفر در جوار حرم حضرت معصومه(س) از برگزاری سوگواره تعزیه در بیش از ۴ نقطه استان قم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید رسول موسویان‌نژاد با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم در دو ماه محرم و صفر، اظهار داشت: مراسم سوگواره تعزیه در ایام آخر ماه صفر در نقاط مختلف شهر قم برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه این سوگواره در بیش از 4 نقطه شهر قم برگزار می‌شود، افزود: این سوگواره در قالب یک مسابقه برگزار شده و از گروه‌های برگزیده تقدیر به‌عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در واقع به منظور ترویج و بهبود هنر فاخر تعذیه در استان قم باحضور گروه‌های مختلف تعذیه استان قم برگزار می‌شود و به عبارت دیگر شهرداری قم به دنبال احیای این هنر سنتی است.

موسویان نژاد از همچنین از برگزاری نمایشگاه عکس "تا انتها حضور" در میدان امام خمینی(ره) در جوار حرم حضرت معصومه (س) خبرداد و افزود: در این نمایشگاه‌های عکس‌هایی با موضوع پیاده‌روی اربعین و تصاویری از مدینه منوره و بارگاه امام رضا (ع) به مناسبت شهادت این بزرگواران به تصویر کشیده شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: این نمایشگاه از روز اربعین افتتاح شد و تا پایان ماه صفر از ساعت 8 صبح تا 10 شب برای بازدید عموم برپا است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های شهرداری قم در پیاده‌روی هم گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در ایام اربعین توسط شهرداری قم انجام شد، نظافت مسیر نجف تا کربلا بود که بر این‌اساس شهرداری قم نظافت صد عمود 1070 تا 1170 را برعهده گرفت که این کار توسط دانشجویان داوطلب انجام شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com