کد خبر ۳۲۸۳۰ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۸
به همت مرکز پژوهش‌های صدا و سیما

کتاب «محمد(ص) خورشید رحمت» منتشر شد

کتاب «محمد(ص) خورشید رحمت» به همت مرکز پژوهش‌های صدا و سیما به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، کتاب «محمد(ص) خورشید رحمت» از شش فصل اصلی مانند شخصیت‌شناسی، سیره‌شناسی، اندیشه‌شناسی، متون ادبی، ایده‌ها و موضوعات برنامه‌سازی و منبع‌شناسی در موضوع پیامبر اکرم(ص) تشکیل شده است.

در بخشی از این کتاب مطالبی با عناوین تولد حضرت محمد(ص)، مراسم نامگذاری، رویدادهای زمان تولد، جمال و کلام پیامبر اکرم(ص)، دوران شیرخوارگی، دوران کودکی، ازدواج با خدیجه(س) در بیان شهید مطهری، دوره خلوت با خدا، درست کرداری، شکیبایی، پیش از بعثت، نصب حجرالاسود، بارقه آسمانی، مخالفت قریش و آزار مسلمانان، پیام مهم بعثت، اهداف کلی بعثت، تحولات اخلاقی و حقوقی پس از بعثت و بعثت و احیای ارزش‏‌ها ارائه شده است.

در بخش دوم مسائلی با عناوین پیامبر اکرم(ص) در کلام امیر مؤمنان(ع)، آداب سخن گفتن پیامبر اکرم(ص) و رفتار حضرت به توصیف امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ذکر شده است.

حضرت رسول اکرم(ص) در کلام بزرگان دیگر ادیان، نور خدا که در دل محمد(ص) ماند، دینی با تعالیمی بزرگ، بهترین ملت‏‌ها، راهنمای گمراهان، نیروی شگرف محمد(ص)، امانت و پاکی، سرمایه محمد(ص)، حضرت رسول اکرم(ص) در کلام امام خمینی(ره)، تاثیرگذار بر دنیا، صبر و استقامت عامل پیروزی، انگیزه بعثت، تزکیه‏ نفوس، بعثت و برطرف کردن ظلم، عدالت به جای ظلمت ظلم و رسول اکرم(ص) در کلام رهبری از عناوین دیگر مطالب تبیین شده در این کتاب است.

در بخش سیره‌شناسی سیره فردی و اخلاقی، اقتصادی، خانوادگی، قضایی، نظامی، سیاسی، علمی و اجتماعی و در بخش رحلت رسول اکرم(ص) مباحثی مانند متن ادبی، حکایت و شعر مطرح شده است.

شایسته‌سالاری، اهمیت کار و تلاش، جست‏‌وجوی کار، اصرار نداشتن بر کار در محل زندگی و خودداری از کارهای حرام، توجه به نماز خود و خانواده، کمک به خانواده، غذا خوردن با خانواده، دوست داشتن همسر، توجه به بهداشت فردی و آراستگی ظاهر و بازی با فرزندان نیز در این کتاب مطرح می‌شود.

می‌توان از عناوین دیگر مباحث این کتاب به تشکیل حکومت، اهداف و ویژگی‏‌های حکومت پیامبر اسلام(ص)، نامه‏‌های پیامبر اسلام(ص) به پادشاهان جهان و پیامبر اسلام(ص) و مشورت با اصحاب اشاره کرد.

کتاب محمد(ص) خورشید رحمت به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com