کد خبر ۳۲۸۹۴ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
پیش از ظهر امروز صورت گرفت

بازدید آیت‌الله حسینی بوشهری از حوزه‌ علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آستانه هفته پژوهش از حوزه علمیه خواهران بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در آستانه هفته پژوهش از حوزه علمیه خواهران بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های علمی و پژوهش‌های حوزه خواهران قرار گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حاشیه این بازدید در نشستی در جمع مسئولان این مرکز حضور یافت و به ایراد سخن پرداخت.

وی در این نشست بر ضرورت مطالعه سرگذشت عالمان دینی مانند سید رضی، علامه مجلسی، صاحب جواهر و سایر دانشمندان بزرگ دینی تاکید کرد و گفت: طلاب باید از این علمای بزرگ که در گذشته می‌زیسته‌اند در تحقیق و پژوهش الگو بگیرند و با مطالعات لازم نسبت به تحقیق و تالیف در امور گوناگون اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران ‌بیان کرد: فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در یک تقسیم بندی اجمالی به سه دوره تاسیس، تثبیت و بالندگی تقسیم می‌شود و تامل در فعالیت‌های حوزه خواهران از ابتدا تاکنون نشان می‌دهد، خواهران طلبه توانسته‌اند گام‌های ارزشمندی را در زمینه ‌تحقیق و پژوهش علمی بردارند.

فریبا علاسوند نیز از اساتید برجسته حوزه خواهران در این مراسم با اشاره به اینکه خواهران طلبه دارای امتیازاتی هستند که خود از آن غافل هستند،‌ گفت: خواهران طلبه شهریه دریافت نمی‌کنند و این نبود پشتوانه مالی برای آنان موجب می‌شود به معنی کامل طلبگی را درک کنند.

وی همچنین با اشاره به پژوهش‌های کابردی که در حوزه‌های خواهران صورت می‌گیرد، گفت: باید پژوهش‌های حوزوی به سمت شناسنامه‌دار شدن پیش برود، به گونه‌ای که دارای نشاط و پویایی علمی باشد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com