کد خبر ۳۲۹۰۶ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

فعالیت 130 کانون پژوهشی در حوزه علمیه خواهران

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران از فعالیت 130 کانون پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد و گفت: به دنبال افزایش تعداد این کانون‌ها تا پایان سال جاری به میزان دو برابر تعداد کنونی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر حصاری ظهر امروز در بازدید مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار کرد: در یک تقسیم‌بندی اجمالی فعالیت حوزه علمیه خواهران به سه دوره تاسیس، تثبیت و بالندگی تقسیم می‌شود و تامل در فعالیت‌های حوزه خواهران از ابتدا تاکنون نشان می‌دهد خواهران طلبه توانسته‌اند گام‌های ارزشمندی را در زمینه ‌تحقیق و پژوهش علمی بردارند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران توانسته تحقیقات فراوانی را به جامعه حوزوی ارائه دهد، تصریح کرد: سالانه 2 هزار تحقیق سطح دو در حوزه علمیه خواهران مورد دفاع قرار می‌گیرد که می‌تواند به چاپ برسد و مفید واقع شود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در مدارس سطح سه حوزه‌های خواهران تعداد 41 انجمن پژوهشی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: 370 هسته پژوهشی ویژه فارغ‌التحصیلان زیر نظر اساتید حوزه به فعالیت‌های علمی پژوهشی اهتمام دارند.

وی همچنین از فعالیت گروه‌های پژوهشی ویژه طلاب شاغل به تحصیل در برنامه‌های پژوهشی خبر داد و گفت: این گروه‌ها با هدف درگیر شدن طلاب با مسائل دینی به فعالیت می‌پردازند.

حصاری به تدوین نظام جامع پژوهش اشاره و تصریح کرد: تاکنون 60 درصد نظام جامع پژوهش تدوین شده که در این راستا پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است.

وی همچنین از تلاش برای ایجاد مراکز مناسب پژوهشی در سراسر کشور خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که زمینه فعالیت‌های پژوهشی خواهران را فراهم کنیم تا از این ظرفیت عظیم در چرخه تولید ملی بهره برده شود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید براینکه فعالیت‌های فراوانی در عرصه پژوهش در حوزه علمیه خواهران صورت می‌گیرد، ادامه داد: در صورتی که مراکز پژوهشی در سراسر کشور ایجاد شود، به طور قطع، برنامه‌های پژوهشی با گسترش مواجه می‌شود.

وی با تبیین اهداف فعالیت‌های پژوهشی خواهران در کانون‌ها و انجمن‌ها گفت: هدف از اینگونه فعالیت‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران این است که خواهران با علاقه و انگیزه بتوانند مجموعه و موسسه پژوهشی را مدیریت و برنامه‌های مورد نظر خود را به اجرا برسانند.

حصاری همچنین به فعالیت 130 کانون پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران، اشاره و مطرح کرد: در این راستا به دنبال افزایش تعداد این کانون‌ها تا پایان سال جاری به میزان دو برابر تعداد کنونی هستیم.

منبع : فارس 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com