کد خبر ۳۲۹۱۲ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

فاز اول مترو قم تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه پروژه مترو قم کاملاً فعال است و پیشرفت خوبی در آن داشته‌ایم، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۵ فاز اول مترو قم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ولی‌الله بیاتی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت پروژه مترو در قم اظهار کرد: طول پروژه مترو 14.7 کیلومتر از جمکران تا قلعه کامکار بوده که در قلعه کامکار به صورت مکانیزه حفاری آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه 5‌ هزار و 400‌ متر از حفاری مترو قم تاکنون انجام شده و تونل مترو از زیر رودخانه قم در حال عبور است، افزود: منابع مالی پروژه مترو را به واسطه اوراق مشارکت تامین و به پروژه تزریق کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پروژه مترو کاملاً فعال است و پیشرفت خوبی در آن داشته‌ایم، گفت: امیدواریم تا پایان سال 95 فاز اول مترو قم به بهره‌برداری برسد.

بیاتی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء (مؤسسه حرا) طرف پیمانکار در پروژه مترو است، خاطر‌نشان کرد: اخذ مجوز تها‌تر مطالبات مؤسسه حرا (پیمانکار پروژه مترو) به مبلغ 300‌ میلیارد ریال با واگذاری تراکم شناور از مصوبات شورای اسلامی شهر قم در خصوص پروژه مترو بوده که به تازگی مصوب شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه برای جلوگیری از توقف پروژه مترو شهرداری باید 50 درصد از بدهی خود به پیمانکار را با تها‌تر املاک پرداخت کند، خاطرنشان کرد: شورا به همین دلیل با تها‌تر 30 میلیارد تومانی بدهی شهرداری به قرارگاه موافقت کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com