کد خبر ۳۱۹۵۱ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹
شهردار قم:

بازپرداخت وام پروژه مترو قم علت اصلی تعطیلی 20 روزه آن است

مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با اشاره به اینکه وام 50 میلیارد تومانی که برای عدم تعطیلی پروژه مترو گرفته شد اشتباه فاحشی بود، گفت: بازپرداخت وام پروژه مترو علت اصلی تعطیلی 20 روزه این پروژه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مرتضی سقائیان‌نژاد در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شورای شهر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برای اینکه پروژه نیمه تمام عمرانی به نتیجه برسند نباید وارد حواشی شویم، اظهار داشت: درپروژه تقاطع غیرهمسطح 15 خرداد نباید اشتباهات گذشته را به مدیریت فعلی ربط دهیم.

شهردار قم با بیان اینکه اینکه پروژه تقاطع 15 خرداد در آن زمان به صورت 100 درصد تهاتری بسته شد اشتباه بود، افزود: وامی هم که برای تعطیل نشدن پروژه مترو قم گرفته شد، اشتباه بود و نباید امروز این امر مشکل شهرداری تلقی شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مترو اگر به تعطیلی بکشد بهتر از آن است که حق و حقوق شهرداری قم زیر پا گذاشته شود، خاطرنشان کرد: اصل آن وامی که برای این پروژه گرفته شده خطا بوده و امروز ما تاوان این اشتباهات را پس می‌دهیم و تلاش می‌کنیم با راه‌های متعدد حق شهرداری را دریافت کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه تمام هدف شهرداری قم این است که 14 کیلومتر مترو را با فاینانس به پیش ببریم، تاکید کرد: شهرداری در پیش برد پروژه‌ها نه می‌تواند کوتاه بیاید و نه اینکه کار غیرقانونی بکند و از راه‌های قانونی به‌دنبال دریافت حق مردم است.

شهردار قم با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند شهرداری و پروژه‌ها را به حاشیه واردکنند، تصریح کرد: این گونه مطالب هم باعث دلسردی مسئولان و نمایندگان شهری و هم تشویش اذهان مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در جلسات شورای شهر قم حق و ناحق شود وارد مسائل حاشیه‌ای می‌شویم و نمی‌توانیم به اصل مطلب بپردازیم، خاطرنشان کرد: پروژه مترو به خاطر بازپرداخت وامی که قبلا گرفته شده بود 20 روز به تعطیلی کشیده شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امروز مسئولان شهرداری و استاندار برای حل مشکل وام پروژه مترو قم جلسه‌ای داشته‌اند، افزود:برای حل مشکل مترو قم با ادله روشن و مشخص تها‌تر ملکی انجام داده‌ایم.

شهردار قم در رابطه به پروژه تقاطع غیرهمسطح 15 خرداد نیز تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده این پروژه عدم نقدینگی است که بر این اساس شهرداری درخواست مجوز تها‌تر طلب قرارگاه سازندگی ثامن (عج) با عوارض و جرایم ماده صد و تزریق به این پروژه را به شورای شهر قم ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه ثامن درخواست صددرصد تها‌تر را داده که شهرداری قم آن را نپذیرفته است، افزود: با مقداری ازتها‌تر طلب قرارگاه ثامن موافقت کرده‌ایم که پولی به پروژه 15 خرداد تزریق شود و بتواند در روند اجرای آن تغییری حاصل شود.

شهردار قم تصریح کرد: تنها انگیزه شهرداری این بوده که هم ما پول نقد خود را بگیرم و هم تزریقی به پروژه 15 خرداد انجام شود و به آن روحی داده شود.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com