کد خبر ۳۲۹۹۲ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵

پنج «طرح نامه» به کمیسیون کرسی های نظریه پردازی رسیده است

مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه های علمیه از دریافت پنج «طرح نامه» کمیسیون کرسی های نظریه پردازی در حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام مهدی حقی اظهار داشت: در راستای این طرح نامه ها دو پیش کرسی نظریه پردازی مصوب شده است که برگزار می شود و بعد به صورت رسمی اولین کرسی نظریه پردازی در حوزه های علمیه ترتیب خواهد یافت.
وی با بیان اینکه کمیسیون نظریه پردازی به دنبال ایجاد فضای مناسب علمی و پژوهشی است گفت: کرسی های نظریه پردازی بهترین فرصت است تا اندیشمندان در یک فضا به صورت آزاد نظرات علمی خویش را بیان کنند و سایر اندیشمندان نیز گفت و گو کنند.
وی ادامه داد: این امر نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی اجتماعی دارد تا هر کسی بتواند به صورت آزادانه نظرات و عقاید خود را در حوزه های مختلف ارائه کند و به بحث و چالش بکشد.
وی ابراز داشت: کمیسیون کرسی های نظریه پردازی در راستای سامان دهی به کرسی های نظریه پردازی، اعطای مجوز برای برگزاری کرسی ها و رسمیت بخشی به کرسی ها فعالیت می کند تا فضای نقد و ارائه نظرات به صورت مطلوب صورت بگیرد.
مدیرکل مطالعات پژوهشی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه نظریه پردازی منجر به تولید دانش می شود گفت: اگر فضای چالشی مناسب برای نظریه پردازی فراهم شود اندیشمندان می توانند از این فرصت برای تولید دانش بهره مند شوند.
وی بیان داشت: کرسی های نظریه پردازی در آغاز تولد است و سال گذشته اقدامات اولیه آن به صورت قوانین تهیه شده و شیوه های حمایتی آن نیز مشخص شده است تا صاحبان نوآوری و نظریه و ناقدان آنان، به هنگام برگزاری جلسات کرسی ها در بیان دیدگاه های خود از آزادی کامل برخوردار باشند که امیدوارم به زودی در حوزه های علمیه فراگیر شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com