کد خبر ۳۳۰۵۶ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
محسن غرویان مطرح کرد :

به تاریخ پیوستن;پی ام دی;تدوام موفقیت های دولت تدبیر وامید است/قطعنامه ها ظالمانه بود

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از وعده های دکتر حسن روحانی، حل مساله هسته ای بود که این وعده با فراز و نشیب های فراوان به نتیجه رسید و با بسته شدن'پی ام دی' یکی دیگر ازموفقیت ها ودستاوردهای دولت تدبیر وامید، محقق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان  افزود: بسته شدن 'پی ام دی' به معنای باطل شدن قطعنامه های 12 گانه ظالمانه و ناحقی است که در طول سال های گذشته علیه ملت ایران تصویب شده بود. 
وی لغو یکجانبه این تحریم ها را پیروزی بزرگی برای دولت روحانی دانست و گفت: اکنون تصویر واقعی و درستی از چهره ملت ایران ارائه شده وهمه متوجه شدند ملت ایران مطابق فتوای رهبر معظم انقلاب دنبال ساختن بمب اتم، استفاده نظامی و غیرمتعارف از برنامه هسته ای نیست. 
غرویان خاطرنشان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران مانند سایر کشورهای دنیا از انرژی هسته ای در جهت مسالمت آمیز و انسان دوستانه بهره برداری خواهد کرد و این موفقیت های بزرگی برای دولت است. 
غرویان گفت: مخالفین داخلی هم باید توجه کنند که با برجام و تصویب و تایید آن توسط مجلس شورای اسلامی و رهبر معظم انقلاب، مردم ایران به حقوق هسته ای خود نزدیک تر شدند. 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تاکنون مراحل زیادی را در بحث هسته ای طی کردیم و تحریم های ظالمانه نیز به زودی برداشته خواهد شد و اینها همه باید زمینه ای برای وحدت هر چه بیشتر در کشور باشد. 
غرویان خاطرنشان کرد: ما در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز هفتم اسفند قرار داریم و باید همان مساله همدلی و هم زبانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را مورد توجه جدی خود قرار دهیم. 
وی ادامه داد: در کنار موفقیت های بین المللی، حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای را لازم داریم و بسته شدن پی ام دی و به سرانجام رسیدن پرونده هسته ای، باید باعث وحدت و همدلی ملت و دولت شود. 
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه هفته جاری با اجماع قطعنامه پیشنهادی کشورهای 1+5 را تصویب کرد. 
به موجب این قطعنامه 12 قطعنامه قبلی شورای حکام لغو و پرونده ابعاد نظامی احتمالی یا پی.ام.دی بسته شد. 

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com