کد خبر ۳۳۱۰۰ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
آیت الله سید محمد سجادی:

بسته شدن « پی ام دی» پیروزی بزرگی برای ملت است

آیت الله سید محمد سجادی استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: بسته شدن «پی ام دی» و لغو قطعنامه های ظالمانه نشانه تدبیر، دیپلماسی فعال، شجاعت و تجربه رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای و پیروزی بزرگی برای ملت است که در سایه تدبیر، حاصل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله سید محمد سجادی خاطرنشان کرد: نفس ورود دولت تدبیر و امید به جریان مذاکرات هسته ای، خود نشانه شجاعت و تعهد آنها به نظام و انقلاب است و گاهی صلح سخت تر از جنگ است. 

وی افزود: در شرایط صلح عده ای ناسزا و فحاشی می کنند و دولت با وجود همه سرزنش و ملامت ها، پرونده هسته ای را به نتیجه مطلوب رسانده است.
وی که از یاران و شاگردان حضرت امام خمینی (ره)، می باشد، گفت: در جریان مذاکرات هسته ای و برجام، عده ای همیشه دلواپس بوده و ابراز نگرانی می کردند، اما تحلیل ما این بود که ورود در این صحنه مانند صلح حدیبیه است که قبل از ورود پیامبر اسلام (ص) به مکه انجام و به دنبال آن فتوحات زیادی نصیب اسلام و مسلمانان شد.
وی با اشاره به جلسه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: حلم، صبر، حکمت و درایت رهبر معظم انقلاب، دولت دکتر روحانی و مذاکره کنندگان هسته ای، باعث شد حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شود وسایه جنگ از سر کشور ما عبور کند.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: در پرونده هسته ای و مذاکرات، تنها آمریکا طرف مقابل ما نبود بلکه همه قدرت های جهانی با شیطان بزرگ همپیمان شده بودند و دنبال بهانه هایی بودند که از نظر بین المللی و داخلی هزینه های زیادی بر کشور تحمیل کنند ولی به لطف خداوند توطئه های آنها خنثی شد.
رئیس موسسه تحقیقاتی شهید مصطفی خمینی تصریح کرد: موفقیت های بزرگ بین المللی بویژه در حوزه هسته ای، در سایه درایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دولت و وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح اتفاق افتاد، ما اگر نیروهای مسلح قوی و یا سپاه و بسیج قدرتمند نداشته باشیم نمی توانیم از موضوع قدرت با دشمن سخن بگوییم.
وی ادامه داد: سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ما ترس شدیدی در دل دشمنان ایجاد کردند و مواضع ما را چنان محکم کردند که استکبار در برابر افسران دیپلماسی تن به شکست داد.
مفسر قرآن کریم در حوزه علمیه قم اظهار داشت: تکلیف ذاتی استکبار چپاول، غارت و آزار دیگران است، شیوه، عمل و سیاست دشمن، سلطه و چپاول است و اینکه آنها امروز در برابر منطق جمهوری اسلامی تن به شکست دادند ناشی از مواضع حکیمانه جمهوری اسلامی ایران است، این مواضع خردمندانه، باعث رونق و فتح های دیگری برای اسلام وشیعه خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب ایران امن ترین کشور منطقه است و خارجی ها برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در بعد اقتصادی با هم مسابقه می گذارند ولی در کنار این وضعیت، باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم و بدانیم دشمنان مکار و دروغگو هستند و از هر زاویه ای که بتوانند از پشت به ما خنجر می زنند.
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش قرآن کریم، شیطان از روزانه های مختلف سراغ انسان می آیند تا انسان را منحرف کند، امروز استکبار جهانی مظهر شیطان و اسرائیل و آل سعود نیز لشکریان آن هستند و برای ضربه زدن به اسلام هر گاه خود نتوانند گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و بوکوحرام درست می کنند و به جان مسلمانان می اندازند.
وی با اشاره به نقش رئیس جمهوری در موفقیت های هسته ای نیز گفت: دکتر روحانی به عنوان یک حقوقدان و دیپلمات، اگر در مذاکرات هسته ای حضور فیزیکی نداشت حضور مشورتی و تلفنی داشته و کار را با دقت رصد می کردند و نظارت داشتند.
آیت الله سجادی گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری در حرم امام رضا (ع) در مشهد بودم و برای رای دادن به دکتر روحانی به قرآن کریم متوسل شدم و آیه 96 سوره یوسف 'فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشیرُ أَلْقاهُ عَلی‏ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصیراً قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ' آمده و رئیس جمهوری عاقل و بادرایتی نصیب ایران شد.
وی در تفسیر این آیه اظهار داشت: پس زمانیکه مژده رسان آمد و پیراهن یوسف را برصورت یعقوب انداخت، همان دم بینا شد و گفت : آیا من به شما نگفتم که من ازخدا چیزهایی می دانم که شما نمی دانید؟، با انتخاب دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92، چشم حوزه علمیه قم، علما، عقلا و امام و شهیدان روشن شد.
وی ادامه داد: دکتر روحانی رئیس جمهوری مجتهد، فقیه، زمان شناس، روشنفکر و مدبر است، ایشان از یاران حضرت امام خمینی (ره) بودند و شدیدترین سخنرانی های زمان شاه را ایشان داشتند و به طور قطع کسی که زمان خود را درک کند اشتباهات به ایشان هجوم نمی آورد.
آیت الله سجادی تصریح کرد: وقتی شخصیتی در راس کار قرار بگیرد که انقلابی، شجاع؛ فقیه، حقوقدان و به روز باشد و شرایط بین المللی، داخل و حوزه را خوب بشناسد پیروزی های بزرگی نصیب کشور خواهد کرد، امروز در عرصه بین المللی و داخلی شرایط کشور ما بهتر شده و وقتی رئیس جمهوری حرف می زند دیگر کسی بدنش نمی لرزد.
وی ادامه داد: سخنان بدون تدبیر و تفکر، هم در داخل و هم خارج اثر سوء می گذارد، به لطف خداوند رئیس جمهوری کشور، عاقل، روشنفکر و شجاع است.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه هفته گذشته با اجماع قطعنامه پیشنهادی کشورهای 1+5 را تصویب کرد.
به موجب این قطعنامه 12 قطعنامه قبلی شورای حکام لغو و پرونده ابعاد نظامی احتمالی یا پی.ام.دی بسته شد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com