کد خبر ۳۳۳۰۹ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
در همایش سفیران فرهنگی کمیته امداد مطرح شد

روایت حجت‌الاسلام مصلحی از پاسخ قاطع خود به ولیعهد عربستان

وزیر سابق اطلاعات گفت: ولیعهد عربستان با صراحت گفت دشمنی آنها با ما تمام‌شدنی نیست؛ در پاسخ به او گفتم ببینید امروز صدام کجاست و جمهوری اسلامی ایران به چه جایگاهی رسیده است و حکومت در دست کیست؛ وقتی این سخن را شنید دیگر پاسخی نداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ظهر امروز در همایش سفیران فرهنگی کمیته امداد که در مجتمع یاوران مهدی (عج) برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی اقدامی ارزنده است، بیان کرد: کمیته امداد را نباید یک مجموعه که افراد نیازمند را زیر پوشش قرار می‌دهد تصور کنیم چرا که کمیته امداد یک حرکت فرهنگی است.

وی بیان کرد: امام خمینی با تاسیس کمیته امداد یک خط مشی را برای ما ترسیم کردند و بر مبنای آموزه‌های دینی باید در این نهاد حرکتی فرهنگی را دنبال کنیم.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی در امور فرهنگی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 14 خرداد بیان کرد: یکی از نکاتی که ایشان مورد توجه قرار دادند این بود که امام به دنبال اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی بودند و ما نیز باید این مقوله را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام ناب از دیدگاه امام راحل اسلام پابرهنگان و فقرا بود، گفت: در حالی که امروز شاهد هستیم عربستان سعودی با اشرافی‌گری‌ به دنبال معرفی اسلام است. امام راحل اسلام آمریکایی را اسلام اشرافی‌گرایی و سرمایه داری می‌دانستند و با تشکیل کمیته امداد به دنبال نشر فعالیت‌های فرهنگی بر مبنای اسلام ناب بودند.

مصلحی با اشاره به اینکه شاکله کمیته امداد فرهنگی است، گفت:‌ طرح سفیران فرهنگی که به اجرا درآمده در راستای تحقق گفتمان امام راحل است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به برخی از تحرکات سعودی‌ها برای مقابله با موج بیداری اسلامی بیان کرد: زمانی بحث مذاکره در خصوص رفع مشکلات سوریه مطرح بود و قرار بر این بود که من با ولیعهد عربستان مذاکره کنم و در جلسه رسمی یکی از سخنانی که مطرح می‌کرد این بود که در دوران جنگ تحمیلی به همراه کشورهای حاشیه خلیج فارس 20 میلیارد دلار به صدام کمک کردند و با همه توان به پشتیبانی از صدام پرداختند.

وی بیان کرد: ولیعهد عربستان با صراحت می‌گفت که دشمنی آنها با ما تمام‌شدنی نیست و در پاسخ به او گفتم ببینید که امروز صدام در کجاست و جمهوری اسلامی ایران به چه جایگاهی رسیده است و حکومت در دست کیست و وقتی این سخن را شنید دیگر پاسخی نداشت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امروز شاهد به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی در عراق و شکل‌گیری بیداری اسلامی در لبنان و یمن هستیم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب دومین نامه را به جوانان غربی نوشتند و از درون سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها اطلاع دارم که با عصبانیت می‌گویند چه کنند که جلوی اثرگذاری نامه‌های رهبر انقلاب را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه موج اسلام‌هراسی موجب شده است که مردم دنیا به مطالعه در خصوص اسلام بپردازند، تصریح کرد: نتیجه همه این اقدامات معرفی حقانیت اسلام است.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبری مطالباتی از حوزه‌های علمیه دارند، گفت: طلاب باید نسبت به پاسخگویی به این مطالبات دقت نظر داشته باشند و در این زمینه تلاش خود را بیشتر کنند.

وی با اشاره به برخی از تلاش‌ها مبنی بر زیر سئوال بردن ولایت فقیه یادآور شد:‌ دشمنان از هر راهی به دنبال نفوذ کردن هستند و رهبری نیز بارها این مسئله را گوشزد کرده‌اند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به انواع نفوذهای دشمن اعم از فردی و جریانی گفت: در زمان وزارت می‌دانستیم که فردی جاسوس است ولی هیچ سند و مدرکی نداشتیم و وقتی به جایی رسیدیم و با طرف صحبت کردیم و در توضیح کاری که انجام می‌داد گفت که فقط از او خواسته‌اند وقتی رئیسش قصد به کارگیری فرد توانمندی را دارد اجازه این کار را ندهد.

مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی در امور فرهنگی به جریان فتنه اشاره کرد و گفت: در سال 88 ابتدا مسئله راه‌اندازی کمیته صیانت از آرا را مطرح کردند یعنی اینکه اگر کاندیدای مورد نظرشان انتخاب نشد اغتشاش به راه بیندازند.

وی بیان کرد: دشمن در موضوع نفوذ به دنبال کنار زدن قشر حزب‌الله است تا بتواند به اهدافی که دارد دست پیدا کند.

مصلحی با اشاره به مذاکرات بیان کرد: در مذاکرات از یک سو مذاکره می‌کردند و از سوی دیگر اوباما می‌گفت که گزینه نظامی روی میز است و در موضوع برجام نیز بارها دوگانگی و دروغ‌گویی دشمن را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: به عنوان فردی مطلع می‌گویم فقط 20 درصد مشکلات اقتصادی ما به دلیل تحریم‌ها است و دیگر مشکلات به دلیل برنامه‌ریزی و مدیریت است و اگر درست اقدام کنیم مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‌شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com