کد خبر ۳۳۳۶۹ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر اوقاف اردن مطرح کرد

تدریس تکفیر در مدارس سعودی

یکی از مراجع تقلید گفت: از عجایب روزگار است که آل سعود در حالی تشکیل ائتلاف علیه تکفیری‌ها را داده است که در مدارس سعودی مبانی تکفیر تدریس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر اوقاف اردن که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، بر ضرورت اتحاد بین مسلمانان تاکید و اظهار کرد: وحدت بین مسلمانان، گام مهم و ارزشمندی است که سبب تقویت مسلمین مقابل دشمنان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همواره دو خطر بزرگ جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، تصریح کرد: تکفیری‌ها در مرحله نخست قرار دارند که تهدیدی برای امت اسلامی محسوب می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خطر تکفیری‌ها همه دنیا، به ویژه مناطق اسلامی را فراگرفته است، عنوان کرد: تکفیری‌ها در دنیا نسبت به قتل مردم بی‌گناه اقدام کرده و شرایط را برای خوشنودی دشمنان اسلام فراهم می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین، آواره کردن مسلمانان را از دیگر اقدامات غیر انسانی تکفیری‌ها دانست و گفت: هیچ کشوری از خطر تکفیری‌ها در امان نیست، تا جایی که عربستان نیز از خطر تکفیری‌ها در امان نیست و این اتفاق در حالی روی می‌دهد که منشاء همه گرفتاری‌ها و مسائل پیش آمده زیر سر آل‌سعود و دست‌نشاندگان آنها است.

وی با اشاره به دومین خطری که مسلمانان را تهدید می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است با ایجاد اختلاف میان مسلمانان به اهداف شوم خود برسد.

این مرجع تقلید همچنین به مشکلی که توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی به وجود آمده است،‌ اشاره کرد و گفت: مسئله مسجدالاقصی برای همه مسلمانان بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، مشترکات میان دو ملت مسلمان ایران و اردن را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما به دنبال ارتباط بیشتر با موضوعات جدید هستیم و با توجه به اینکه در کشور اردن، اماکن زیارتی فراوانی وجود دارد، علاقمند هستیم که برای زیارت به این مکان‌ها بیاییم.

وی با تبیین فواید ارتباط ملت ایران و اردن، تصریح کرد: کم شدن اختلافات و گسترش جریان توریستی و گردشگری از مهمترین منافعی است که برای دو کشور وجود دارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: با توجه به خطری که تکفیری‌ها برای امت اسلامی به وجود آورده‌اند، ما در قم به صورت جدی در این زمینه مشغول فعالیت هستیم و می‌دانیم که خطر تکفیر به وسیله نیروی نظامی برطرف نمی‌شود و این خطر ناشی از یک تفکر غلط است و علمای اسلام باید با همفکری ریشه این تفکر را از بین ببرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: برای از بین بردن ریشه و تفکر تکفیر باید از مدارس سعودی شروع به کار کرد، زیرا ریشه تفکر تکفیر از آنجا رشد و توسعه پیدا می‌کند.

وی با اظهار تعجب از وقایع اخیر فعالیت‌های آل سعود علیه تکفیری‌ها، گفت: در حالی آل سعود ائتلاف علیه تکفیری‌ها تشکیل دادند که در مدارس آنها مباحث تکفیری تدریس می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش به تبیین نقشه‌های دشمن علیه اسلام پرداخت و گفت: دشمن به دنبال ایجاد هراس بین مسلمانان است، به گونه‌ای که شیعیان از اهل سنت و اهل سنت از شیعیان ترس داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور اهل سنت در ایران، خاطرنشان کرد: در چهار نقطه کشور برادران اهل سنت مشغول زندگی هستند و ما با آنها در تعامل هستیم و هیچ مشکلی بین ما وجود ندارد، بنابراین چگونه ممکن است با مذاهب دیگر مشکلی داشته باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com