کد خبر ۳۳۵۸۸ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
آیت الله جوادی آملی در دیدار با نهاونديان :

بازار ایران را از تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم

مرجع تقلید شیعیان گفت: با تقویت ایران دوستی و عشق و علاقه به کشور در میان مردم می‌توانیم اقتصاد، تولید و کالای ایرانی را تقویت کرده و بازار ایرانی را از این وضعیت ناهنجار و در تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری رسیدن به پیشرفت و عبور از مسیرهای پرچالش در کشور را با همکاری و مشارکت مردم قابل تحقق دانست و اظهار داشت: تقویت ایران دوستی، همگرایی و وحدت میان آحاد جامعه می‌تواند منجر به پیشرفت و توسعه کشور شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک مسئولان، موفقیت به دست آمده در مذاکرات را نعمت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما توانستیم در مذاکره با قدرت‌های بزرگ دنیا که همواره به دنبال قدرت طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنیم و به اهداف خود برسیم و از این جهت، موفقیت به دست آمده در مذاکرات یک نعمت الهی است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه تجارب تاریخی ثابت کرده که جنگ، چه مستقیم و چه نیابتی هرگز راهگشا نبوده است، افزود: امروز جهان به صلح و آرامش نیاز دارد و منفعت طلبی قدرت‌های جهان از طریق جنگ، خشونت و خونریزی به جایی نرسیده و نخواهد رسید.

مفسر بزرگ قرآن کریم تصریح کرد: سیره نبی مکرم اسلام (ص) گواه بر این است که جامعه بدوی و خشن را با احیاء اخلاق و با رفتار الهی به موفقیت و پیشرفت رساندند و امروز دین مبین اسلام در کنار آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام (ص) جان‌های تشنه را در تمامی دنیا سیراب کرده و جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه با تقویت ایران دوستی و عشق و علاقه به کشور در میان مردم می‌توانیم اقتصاد، تولید و کالای ایرانی را تقویت کرده و بازار ایرانی را از این وضعیت ناهنجار و در تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم، ادامه داد: تقویت اقتصاد ایرانی به منزله تقویت بازار یک کشور اسلامی خواهد بود و با توسعه کالا و تولید ایرانی می‌توانیم مانع از قاچاق کالاهای خارجی به کشور و عرضه آن به مردم بشویم.

استاد برجسته حوزه علمیه احیاء مفهوم اصیل اقتصاد اسلامی و رعایت ضوابط دینی در تعاملات اقتصادی را موجب رونق تولید و باز شدن راه اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.

آیت الله جوادی آملی با تقدیر از تلاش دولتمردان در شرایط سخت امروز، اظهار داشت: مطمئنا جریان‌ها و افرادی که از موفقیت‌های دولت خرسند نیستند، ممکن است با هجمه‌ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسئولین را فراهم کنند، اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می‌کنم که در برابر هجمه‌ها و خرده‌گیری‌ها صبور باشند که صبر برطرف کننده بسیاری از مشکلات بوده و در سایه صبر عنایات الهی هم شامل حال ما خواهد شد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین بر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و فراهم کردن شرایط برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید کرد.

 منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com