کد خبر ۳۳۶۱۰ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
انتقاد و ابراز تاسف آیت الله صافی از برخی لجبازی ها؛

تذکرات محرمانه و خصوصی یک مرجع تقلید به دولت

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس دفتر رییس جمهور تذکرات محرمانه ای خطاب به دولتمردان ارائه کرد و از برخی لجبازی ها و توجه به منافع شخصی ابراز تاسف و انتقاد و تاکید کرد که همه بایستی منیّت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار محمد نهاوندیان رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های دولت دانسته و گفت: آنچه الان بر مردم فشار می‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.

وی افزود: باید با تدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حلّ نمایید مخصوصاً باید در برنامه‌ریزی‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش‌های شما در اقتصاد را احساس کنند.

این مرجع تقلید در ادامه توصیه‌های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، اظهار داشت: اولاً باید در همه کارها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید، ثانیاً باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حلّ مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه‌ بزرگی است. ثالثاً در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه‌ریزی دقیق و مدبّرانه ممکن نیست.

وی با ابراز تأسّف از برخی لجبازی‌ها و توجّه به منافع شخصی بیان داشت: در همه نهادها باید اخلاق اسلامی کاملاً رعایت شود و همگان باید از فحّاشی و لجبازی اجتناب نمایند. باید همه، منیّت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.

حضرت آیت الله صافی با اشاره به فرصت خدمت‌گزاری که برای مسئولان فراهم شده است، ابراز داشت: از فرصتی که برای شما پیش آمده، جهت پیشبرد مقاصد بلند اسلامی نهایت استفاده را کنید، و در تمام حالات، به خداوند متعال توجّه کرده و از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف استمداد نمایید تا توفیقات شما در خدمت به اسلام و نظام اسلامی افزوده شود. حقیر هم دعا می‌کنم تا بتوانید با مدیریت صحیح و توجّه به احکام و اخلاق اسلامی در همه شئون، جهت رفع مشکلات مردم عزیزمان گام بردارید ان‌شاء الله.

این مرجع تقلید همچنین تذکرات و توصیه هایی را به صورت خصوصی به رییس دفتر رییس جمهور بیان کرد که البته پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در خبری که از این دیدار منتشر کرده، اشاره ای به این تذکرات نکرده است.

رییس دفتر رییس جمهور در ابتدا با ابلاغ سلام گرم ریاست جمهوری به حضرت آیت الله صافی گلپایگانی توصیه‌های وی را برای مسئولان دولت غنیمت شمرده و از این مرجع تقلید خواستند جهت توفیقات بیشتر مسئولان و خدمتگزاران مردم دعا کنند.

 

منبع: فردونیوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com