کد خبر ۳۳۶۸۵ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
سرهنگ صیاد درویشی خبر داد:

کشف 20 تن مواد محترقه قاچاق در قم

سرهنگ صیاد درویشی با اشاره به کشف 20 تن مواد محترقه قاچاق در قم اظهار داشت: هر چه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم بحث قاچاق مواد محترقه افزایش پیدا می کند و امسال نیز با یک رویکرد پیش بینی شده اقدام های خوبی در تعامل و همکاری با استان هایی که در محورهای مواصلاتی قرار دارند، شروع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: ماموران در 48 ساعت گذشته با همکاری عوامل انتظامی استان همدان توانستند یک سوژه را شناسایی کنند و پس از 72 ساعت تلاش شبانه روزی نهایتا یک دستگاه تریلی اسکانیا را در محور ورودی قم با بار مواد محترقه از انواع مختلف متوقف کردند.


وی با اشاره به ارزش تقریبی این کالای قاچاق ادامه داد: ارزش بار کشف شده بالغ بر 20 میلیارد ریال است که به دلیل اینکه ظاهر بارنامه با پوشش بارپلاستیکی بود اما ماموران موضوع را بررسی کردند و در لابلای بار، مقداری لوازم التحریر را مشاهده ولی در قسمت اعظم بار بالغ بر 20 تن مواد محترقه کشف کردند.


وی ادامه داد: ماموران در تحقیقات بعمل آمده پی بردند راننده قصد داشته بار قاچاق را در استان تهران تخلیه کند که با تلاش شبانه روزی ماموران در نهایت موفق به کشف این کالای قاچاق شدند.


معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: در این رابطه راننده تریلی اسکانیا دستگیر و اقدام های اطلاعاتی در مورد شناسایی سایر افراد دخیل در حال پیگیری است که در آینده اعلام خواهد شد.

 

** کشف بسته های گونی حاوی مواد مخدر از نوع تریاک در قم
فرمانده انتظامی شهرستان قم از کشف بسته های گونی حاوی مواد مخدر از نوع تریاک طی یک عملیات تعقیب و گریز در استان خبر داد.


سرهنگ هادی دیده ور در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی یگان امداد حین گشت زنی در یکی از محورهای منتهی به استان به یک دستگاه خودروی پژو به همراه یک نفر سرنشین مشکوک و به خودرو دستور ایست دادند اما راننده توجهی نکرده و قصد متواری شدن از محل را داشته است.


وی افزود: ماموران بلافاصله به تعقیب خودروی موصوف پرداختند و به راننده چندین مرتبه دستور ایست دادند که متاسفانه راننده توجهی نکرده و با سرعت بالا ، حرکات نمایشی خطرناک و لایی کشی به فرار خود ادامه داد.


دیده ور اضافه کرد: خودروی موصوف یک بسته گونی را به بیرون پرتاپ و به صورت مجدد پس از طی مسافتی یک بسته دیگر را نیز از خودرو پرتاپ می کند که در نهایت ماموران با یکسری اقدام های پلیسی و تعقیب و گریز، موفق به متوقف کردن خودرو و دستگیری راننده و سرنشین آن می شوند.


فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: در بررسی بعمل آمده مشخص شد هر دو گونی پرتاپ شده به بیرون حاوی مواد مخدر از نوع تریاک به مقدار 20 کیلو و 900 گرم بوده است.


دیده ور بیان داشت: در ادامه پس ازتشکیل پرونده، متهمان جهت بررسی بیشتر و سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com