کد خبر ۳۳۸۲۴ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمنان نقشه های خطرناکی برای عراق و سوریه دارند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: دشمنان نقشه های خطرناکی برای عراق و سوریه دارند اما انشاء الله وعده های خداوند برای نصرت مومنین محقق می شود و مردم این دو کشور بر دشمنان خود پیروز می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، وی عصر شنبه دردیدار دبیرکل جنبش النجباء عراق اظهار داشت: مهمترین مساله این است که برادران اعم از شیعه ، سنی ، کردها و مسیحی ها همه با هم متحد باشند و بتوانند جلوی افراطیون را بگیرند که اگر این گونه باشد مشکلی پیش نمی آید.


آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما مشکل شما را مشکل خودمان می دانیم و همواره برای پیروزی مردم عراق و سوریه دعا می کنیم اظهار داشت: ما آمادگی هرنوع کمکی به مردم مظلوم این دوکشور را داریم و به سهم خود این کار را از طریق کنگره تکفیریها دنبال می کنیم.


وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کنگره گردهم آوردن علمای شیعه و سنی در یک مجلس و هدف دیگر بیرون کردن اندیشه شیعه ستیزی از اذهان است تا معلوم شود شیعیان ابتکار عمل را در مقابله با تکفیریها در دست دارند.


آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مبارزات سیاسی و نظامی با گروه های تروریستی و تکفیری درجای خود خوب است ، تصریح کرد: اما آنچه مهم است زدن ریشه تکفیریها به لحاظ فکری است.


وی از برگزاری کنگره تکفیریها تا حدود 20 روز دیگر خبر داد و گفت: امسال از رسانه های جهان اسلام نیز دعوت کرده ایم تا به دنیا نشان دهیم آن اسلامی که تکفیریها از آن دم می زنند اسلام واقعی نیست و اینها بیگانه از اسلام هستند.


وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم جوانان مسلمان فریب گروه های تکفیری را نخورده و بتوانیم پشتیبانی آینده این گروه ها را از میان ببریم اظهار داشت: باید معلوم شود غربیها در مبارزه با تکفیریها فقط حرف می زنند و ما اهل عمل هستیم.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com