کد خبر ۳۳۹۱۱ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۳

هزينه ۵۰۰ ميليارد ريال جمع‌آوري پسماند شهري در قم

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از هزينه ۵۰۰ ميليارد ريالي جمع‌آوري پسماند و پاك‌سازي شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم سيد عبدالله ميرابراهيمي با اشاره به تقسيم‌بندي پسماندها اظهار كرد: پسماند به كليه موادي اطلاق مي‌شود كه ازنظر توليدكننده بي‌ارزش بوده و دورريز است.

وي پسماند عادي، صنعتي، كشاورزي، پزشكي و ويژه را از انواع پسماند دانست و گفت: بر اساس قانون جمع‌آوري پسماند عادي كه شامل زباله‌هاي خانگي مي‌شود و اثرات مخرب و خطرزا ندارد بر عهده شهرداري‌ها است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم بر اهميت جداسازي پسماندها در منازل براي كاهش هزينه‌هاي جمع‌آوري تأكيد كرد و افزود: با توجه به اينكه تقسيم‌بندي زباله‌ها پيش از جمع‌آوري آسان‌تر بوده و هزينه‌اي براي خانواده‌ها در برندارد، اين امر موجب تسريع در جمع‌آوري و كاهش هزينه‌هاي شهري مي‌شود.

وي بابيان اينكه جمع‌آوري پسماند و پاك‌سازي شهر سالانه ۵۰۰ ميليارد ريال براي شهرداري هزينه دارد، خاطرنشان كرد: اين هزينه در صورت مديريت مردم بر روند جمع‌آوري و تقسيم‌بندي در منازل كاهش چشمگيري خواهد داشت.

ميرابراهيمي ادامه داد: اگر شهروندان در جمع‌آوري و انتقال زباله‌هاي شهري همكاري لازم را داشته باشند، هزينه صرفه‌جويي شده در بخش‌هاي ديگر شهر استفاده خواهد شد.

وي با تأكيد بر اهميت دقت در مصرف اقلام منزل و كاهش توليد زباله‌هاي خانگي تصريح كرد: استفاده از ظروف ماندگار در منازل تأثير زيادي در كاهش توليد زباله خانگي خواهد داشت.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم استفاده از كيسه‌هاي مخصوص زباله را امري مهم و ضروري عنوان كرد و گفت: جداسازي زباله‌هاي خشك از تر اهميت بسزايي در روند جمع‌آوري و بازيافت زباله‌ها خواهد داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com