کد خبر ۳۵۶۹۰ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵

نمايشگاه جشنواره برترين سفره‌هاي هفت سين از مواد دورريختني

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه شهروندان با تفكيك زباله از مبدا به روند جمع‌آوري زباله كمك كنند، گفت: نمايشگاه جشنواره برترين سفره‌هاي هفت سين از مواد دورريختني در بوستان بنيادي ۲۸ اسفند برگزار مي‌شود تا شهروندان نگاه متفاوت به پسماند داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به افزايش ميزان زباله در ايام پاياني سال اظهار كرد: ميزان زباله‌اي كه در حال حاضر از سوي شهروندان توليد مي‌شود،  بالغ بر ۷۸۰ تن در روز است، برخي از روزها مانند روز يكشنبه به ۸۰۰ تن نيز رسيده، در حالي كه ميانگين توليد زباله براي ايام ديگر سال ۷۰۰ تن بوده است.

وي با بيان اينكه با توجه به مبحث خانه‌تكاني و تخليه منازل پيش‌بيني مي‌شود، طي دو تا سه روز آينده ميزان زباله افزايش بيشتري داشته باشد، گفت: سعي شده نيروهاي بيشتري را جذب و تعداد ماشين‌آلات افزايش پيدا كند تا زباله‌ها از ساعت ۲۲ الي۶ صبح جمع‌آوري شود و اختلالي در كيفيت جمع‌آوري زباله نداشته باشيم.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: اين ميزان افزايش زباله براي پايان سال غيرقابل اجتناب است، البته بايد ساز و كاري قرار دهيم تا روند كاهش زباله را در اين بخش داشته باشيم.

وي با اشاره به برگزاري طرح هبه گفت: يك سري از زباله‌هاي حجيم يا تجهيزات قابل استفاده را بايد بتوان به چرخه مصرف در سطح جامعه برگرداند.

ميرابراهيمي عنوان كرد: از شهروندان تقاضا داريم اقلامي از زباله‌هاي الكترونيك مانند موبايل، گوشي تلفن و حتي زباله‌هاي الكترونيك حجيم را به غرفه‌هاي بازيافت تحويل دهند.

وي با بيان اينكه شهروندان با تفكيك زباله از مبدا به روند جمع‌آوري زباله كمك كنند، گفت: نمايشگاه جشنواره برترين سفره‌هاي هفت سين از مواد دورريختني در بوستان بنيادي ۲۸ اسفند برگزار مي‌شود تا شهروندان نگاه متفاوت به پسماند داشته باشند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com