کد خبر ۳۳۹۱۵ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
توسط استاندار مطرح شد:

لزوم تشكيل کارگروه رصد جمعیتی در استان قم

استاندار قم مهاجرت را یکی از موضوعات نیازمند توجه سازمان های آماری در استان دانست و افزود: کارگروه رصد جمعیتی در استان قم باید تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان قم، طی سخنانی با اشاره به مسأله جمعیت به عنوان یک مسأله مهم در تأمین امنیت هر کشور اظهار کرد: در این مورد در بیانات و تأکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نیز توجه ویژه ای در تبیین استراتژی افزایش جمعیت کشور وجود دارد.


استاندار قم لزوم تدوین سیاست های افزایش ازدواج و رشد جمعیت را مورد توجه قرارداد و افزود: بهبود شرایط زندگی، فراهم نمودن بسترهای اشتغال و توسعه اقتصادی از ضرورت های ترغیب جوانان به ازدواج فرزندآوری است.


وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های دولتی استان در چارچوب اختیارات، خاطر نشان کرد: با ارتقاء فضای کسب و کار و رشد خدمات و رفاه اجتماعی در کنار بهبود فضای اقتصادی می توانیم در این راستا موثر واقع شویم.


صادقی ضمن قدردانی از مراکز مرتبط به مسائلی آماری و همکاری آنها با سازمان ثبت احوال اضافه کرد: صحت و دقت در این آمار بسیار حائز اهمیت است و در برآوردهای ملی، درراستای تبیین برنامه های کلان کشور بسیار مهم و تأثیر گذار است.


استاندار همچنین مهاجرت را یکی از موضوعات نیازمند توجه سازمان های آماری در استان دانست و ادامه داد: لازم است تا با تشکیل کارگروه رصد جمعیتی و حضور دستگاههای مؤثر در این حوزه و انجام کار کارشناسی، به نتایج صحیح و تصمیمات و راهکارهای کنترلی مناسب دست یافت.


در ابتدای جلسه خلیل مرادی مدیر کل ثبت احوال استان آمار هایی از زاد و ولد و نیز نرخ ازوداج و طلاق در استان ارائه داد و تصریح کرد: نیروهای سازمان در مراکز زاد و ولد و نیز در آرامستانها مستقر هستند و با همکاری دفاتر ثبت ازوداج و طلاق در صدد هستیم تا آمار های این حوزه به صورت لحظه ای بروز شوند و در تصمیمات استانی و کشوری مورد استفاده قرار گیرند.


وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات و لزوم تکمیل مدارک رأی دهندگان اضافه کرد: صدور 150000 کارت ملی هوشمند و افزودن شیفتهای کاری برای تسریع در صدور وتعویض مدارک شناسایی افراد و درخواست های ثبتی آنها از جمله فعالیت های این سازمان در فاصله زمانی باقی مانده تا انتخابات است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com