کد خبر ۳۴۸۸۴ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹

انتقاد آیت‌الله نوری‌همدانی از گرانی و واردات بی‌رویه کالا

این مرجع تقلید ورود کالاهای خارجی به ایران را مضر برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با این کار سعی در تضعیف کشور دارند و دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی از گذشته ثابت شده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر ديروز در دیدار با رئیس و مسئولان سازمان بازرسی استان قم، با اشاره به اینکه هر فرد مسلمان مسئولیت‌های گوناگون و مهمی برعهده دارد، اظهار کرد: مسئولیت‌های هر فرد در دین مبین اسلام در قالب‌های فردی، اجتماعی و شغلی است که توجه خاص و ویژه افراد را طلب می‌کند.

وی در خصوص مسئولیت‌های فردی افزود: دلیل ارسال پیامبران انسان‌سازی و ساخت افراد در زمینه‌های گوناگون بوده که به‌عنوان مهم‌ترین مسئولیت فردی بر دوش انسان قرار داشته و بسیار حائز اهمیت است.

استاد درس خارج فقه حوزه با بیان اینکه دنیا دانشگاهی برای ساختن انسان به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: همه انسان‌ها به‌جز اهل بیت(ع) در بدو تولد ناقص و ناپخته هستند که باید در دنیا کامل، پخته و باتجربه شوند.

وی ادامه داد: خداوند متعال برای دستیابی انسان به این مسئولیت مهم، از یک سو استعدادهای فراوانی را در انسان قرار داده و از سوی دیگر با نزول قرآن و ارسال پیامبران زمینه را برای رشد و کمال انسان فراهم کرده‌ است.

آیت‌الله نوری‌همدانی کسب علم، ایمان، عقل و تقوا را از ضروریات رسیدن به رشد فردی برشمرد و خاطرنشان کرد: کسب علم در راستای دوری از جهل و گمراهی، کسب ایمان برای رسیدن به درجات بالای دینی و سعادت، کسب عقل برای تشخیص راه درست از باطل و نیز رسیدن به تقوا برای جلوگیری از ارتکاب گناه برای هر فرد لازم و ضروری است.

وی با بیان خطیر بودن مقوله انسان‌سازی افزود: کسب این موارد و رسیدن به رشد و کمال وظیفه‌ای است که در آخرت مورد سئوال و پرسش واقع می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی مسئولیت اجتماعی را دومین مسئولیت انسان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و در اجتماع زندگی می‌کند باید در جامعه حضور داشته و به سهم خود در ساختن جامعه تلاش کند.

وی راهپیمایی 22 بهمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضور پرشور و خروش مردم در این راهپیمایی نسبت به سال‌های گذشته نشان‌دهنده توجه مردم عزیز ایران به جامعه و اقدامات اجتماعی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مردم زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی هستند اظهار کرد: حضور مردم در متن اتفاقات جامعه و به خصوص در مبارزه با رژیم منحوس شاه و هشت سال جنگ تحمیلی با پیروی از آرمان‌های امام(ره)،انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب سبب پیروزی، اقتدار و حفظ جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه نیز از برهه‌هایی است که مردم با جدیت و برای ناامیدکردن دشمن در آن حضور خواهند یافت.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه هر شغلی تعهدآفرین است، تصریح کرد: شغل سومین مسئولیت انسان محسوب شده و به‌عنوان امانتی است که در دست انسان قرار دارد.

وی با بیان اینکه شغل تنها به‌عنوان روشی برای کسب درآمد نیست، افزود: شغل تعهدی است که در برابر دیگر انسان‌ها بر دوش افراد گذاشته شده و باید مورد توجه واقع شود.

این مرجع تقلید مسئولان بازرسی استان را مورد خطاب قرار داد و گفت: شغل شما بسیار حساس و ظریف بوده و نیاز به توجه ویژه دارد زیرا از فساد در جامعه اسلامی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بحث نظارت و ارزیابی ادارات از مهم‌ترین نیا‌زهای جامعه اسلامی برای پیشرفت و جلوگیری از فساد است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گرانی قیمت را مورد اشاره قرار داد و گفت: وضع فعلی اجناس در حال حاضربه‌هیچ وجه مناسب نیست و تعادل قیمت‌ها در نقاط مختلف شهر باید رعایت شود.

وی ادامه داد: عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های درونی و توجه به اقتصاد مقاومتی، راهکاری برجسته برای بهبود وضع اقتصادی است.

این مرجع تقلید ورود کالاهای خارجی به ایران را مضر برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با این کار سعی در تضعیف کشور دارند و دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی از گذشته ثابت شده‌ است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com