کد خبر ۳۳۹۸۶ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲

راه اندازي اولين سامانه خدمات اينترنتي سيستم يكپارچه شهرسازي در قم

سرپرست مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات و تحول اداري شهرداري قم گفت: به منظور خدمات رساني به شهروندان و رفع مشكلات همشهريان دفاتر خدمات شهري در قم ايجاد شده و خدمات توسط سيستم‌هاي اينترنتي و الكترونيكي انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، علي ملك‌لي با اشاره به مراجعات مردمي به شهرداري گفت: در تلاش هستيم اين مراجعات را به حداقل رسانده تا مردم بتوانند از طريق سيستم الكترونيكي در زمينه رفع مشكلات خود اقدام كنند.

وي عنوان كرد: از سوي ديگر طي بررسي‌هاي صورت گرفته ۵۰ درصد از مراجعات مردم به شهرداري مربوط به حوزه شهرسازي مي‌شود كه با قراردادي كه با شركت‌ها منعقده گرديده مقرر شد تا دفاتري در سطح شهر ايجاد شده و مردم براي دريافت خدمات به آن دفاتر مراجعه كنند.

سرپرست مركز فناوري اطلاعات وارتباطات و تحول اداري شهرداري قم افزود: در حال حاضر مردم براي مراجعه كارهاي شهري خود مجبور هستند تنها به هشت منطقه مراجعه كنند اما با راه‌اندازي اين دفاتر ۱۰۰ دفتر خدمات شهري در مناطق مختلف احداث مي‌شود.

ملك‌لي بيان كرد: همچنين اين دفاتر از طريق سايت و يا نرم افزارهاي موبايلي مي‌توانند خدمات را دريافت كرده كه در جلوگيري از اتلاف وقت موثر است.

وي از راه اندازي سايتي به نشاني esup.qom.ir به عنوان " سامانه خدمات اينترنتي سيستم يكپارچه شهرسازي " خبر داد و گفت: از طريق اين سايت تمام وضعيت كاربري‌ها در سطح شهر مشخص شده و از سوي ديگر از طريق آن درخواست‌ها ارائه مي‌شود.

سرپرست مركز فناوري اطلاعات وارتباطات و تحول اداري شهرداري قم گفت: همشهريان از طريق اين سامانه مي توانند ملك خود را مشاهده و بداند كه آيا در طرح واقع شده است يا خير، كه با اين كار ديگر دلال بازي از بين رفته و موجب مي شود كه مردم به راحتي اقدام به خريد و فروش كنند.

ملك‌لي گفت: اين نرم افزار پس از تست‌هاي نهايي طي يك مراسم رسمي رونمايي شده و در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com