کد خبر ۳۳۹۸۷ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مطرح کرد

آموزش استانداردهای نشان حلال به تولیدکنندگان سوهان در قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم لازمه حضور تولیدات غذایی ایرانی در بازار کشورهای اسلامی را تلاش واحدهای صنعتی برای رعایت استانداردهای لازم و کسب نشان حلال عنوان کرد و گفت: در این خصوص نسبت به برگزاری یک دوره آموزشی اقدام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، امیر طیبی‌نژاد با اشاره به ضرورت توجه به استانداردها و نشان‌های بین‌المللی در تولیدات مواد غذایی اظهار کرد: داشتن علامت استاندارد برای واحدهای خوشه سوهان، امری تشویقی است، ولی حرکت واحدهای خوشه به سمت اخذ نشان‌های ملی و بین‌المللی موجب بهبود کیفیت سوهان می‌شود.

وی تاکید کرد: داشتن نشان حلال، از جمله ضرورت‌های ورود مواد غذایی به بازار کشورهای اسلامی است که واحدهای سوهانی باید در راستای اخذ این نشان و توسعه صادرات خود به سایر کشورها، فعالیت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در همین راستا این شرکت براساس نیاز تولید کنندگان به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با استانداردهای سوهان و نشان حلال با همکاری اداره کل استاندارد استان با حضور 40 نفر از واحدهای فعال خوشه اقدام کرد.

وی افزود: در این دوره یک روزه آموزشی متخصصین فعال در زمینه تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی سوهان الزامات و فاکتورهای لازم و ضروری در بحث نشان حلال و استانداردهای بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طیبی‌نژاد یادآور شد: اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر این دوره، علاوه بر افزایش سطح سرمایه اجتماعی و تعامل بیشتر واحدها، در دراز مدت سبب ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خوشه می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com