کد خبر ۳۵۴۲۸ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

جنگل‌های کویری قم با تأمین حقابه‌ها احیا می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: جنگل‌های کویری قم که نقش مؤثری در مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگردها دارند با تأمین حقابه‌های محیط زیستی احیا می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی اظهار کرد: امروزه متأسفانه عرصه‌های طبیعی در کشورمان از ابعاد گوناگون مورد آسیب‌های جدی قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: جبران عقب ماندگی‌ها و تخریب‌های گذشته و انجام اقدامات موثر در مسیر بازسازی و بهسازی محیط زیست و منابع طبیعی، نیازمند ایجاد همدلی و هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی، فرهنگسازی و مشارکت مردم و تخصیص اعتبارات لازم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ضرورت توسعه فضای سبز منطقه‌ای و محله‌ای در شهر قم و ایجاد کمربند سبز پیرامون شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: جنگل‌های کویری قم که نقش موثری در مقابله با پدیده گرد و غبار و ریزگردها دارند، با تامین حقابه‌های محیط زیستی و اندک اعتبارات احیا می‌شوند.

وی با اشاره به تخریب گسترده باغات داخل شهر قم در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: حفظ باغات و فضای سبز داخل محدوده شهرها، راهکار بسیار مهمی برای برخورداری از هوای پاک، تصفیه آلاینده‌های زیست محیطی و تلطیف هوای شهرهاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دانیالی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج استان قم تمام باغات باقی مانده داخل محدوده خدماتی شهر قم که حدود 72 هکتار است، به صورت لکه‌ای از محدوده شهر خارج شده و از این پس تغییر کاربری این اراضی از طریق کمیسیون ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با مجوز اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست انجام می‌پذیرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com