کد خبر ۳۴۰۱۵ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

نمایشگاه «خانه کتاب آسمان» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افتتاح شد

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اصحاب قلم و ناشران، نمایشگاه خانه کتاب آسمان افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم و در جمع اصحاب فرهنگ و قلم گفت: به لحاظ توسعه تهدیداتی که متوجه کودکان و نوجوانان است، دیده می شود که خانواده ها به سمت کتاب، علی الخصوص کتاب دینی توجه ویژه پیدا کرده اند، چرا که آن چیزی که می تواند وسیله برون رفت کودکان و نوجوانان ما از سایه تهدیدات را فراهم آورد قطعا و یقینا باورهای دینی است.

وی ادامه داد: طبیعتا هر چه که ما مسئولان توجه و تلاش خود در این حوزه را بیشتر کنیم مورد استقبال قرار می گیرد و حتی خانواده هایی که شاید تا چند وقت گذشته به مسائل دینی کم توجه بودند اکنون به این ضرورت پی برده اند که کتاب دینی یکی از راهگشاترین ابزارها برای نجات فرزندانشان است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی سرانه مطالعه در کشور را نگران کننده عنوان کرد و افزود: ما اگر بخواهیم در حوزه مطالعه و کتابخوانی یک فرهنگ سازی و جریان سازی موثر داشته باشیم باید کودکان و نوجوانان را در انس با کتاب و کتاب خوانی تشویق کنیم، کودک و نوجوانی که از این سن به مطالعه و کتابخوانی روی آورده باشد، این خوی نیکو در وجود او نهادینه می شود و در سالهای بعد نیز کتاب از جمله مهمترین اقلام زندگی او خواهد بود.

وی با تقدیر از عملکرد انجمن ناشران کودک و نوجوان، خطاب به ناشران حوزه کودک گفت: از کار در این حوزه خسته نشوید و مطمئن باشید که طی سال های آینده با همت شما شاهد رشد و شکوفایی حوزه کتاب کودک و نوجوان در استان قم خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت های فراوان علمی و هنری موجود در استان مقدس قم تصریح کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه کتاب به ویژه کتاب کودکان و نوجوانان تحقق پیدا کند و رهنمودهای حکیمانه ایشان مورد توجه و دقت نظر ما باشد.

درابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نسب رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان قم با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه ها و سوالات  نسل جدید در حوزه دین گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان ما امروزه با شبهه ها و سوالات و دغدغه هایی روبرو هستند که اگر ما از آنها غافل باشیم به زودی دچار مشکلات جدی در جامعه خواهیم شد.

وی ادامه داد: اهمیت کار برای کودکان در روایات متعددی از سوی اهلبیت عصمت و طهارت(ع) مورد توجه قرار گرفته و همه ما در مقابل کودکان و نوجوانان مسئولیم.

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان قم وجود علما و مراکز فقهی و دینی فراوان در قم، حضور انبوده زائران در شهر مقدس قم و وجود نویسندگان برجسته و موفق در قم را از ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه این شهر بر شمرد و گفت: حوزه نشر قم نیازمند فضایی مناسب و بزرگ برای ارائه کتاب کودک و نوجوان است، همچنین بخش بین الملل کتاب کودک دینی نیز باید مورد توجه ویژه همه قرار بگیرد.

وی از همکاری و مساعدت انتشارات دارالحدیث در راه اندازی این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است این فروشگاه و نمایشگاه کتاب در خیابان معلم نبش کوچه ١٢ ، انتشارات دارالحدیث واقع شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com